Gå til innhold

Hva slags bryllupsbilder skal vi velge ?

Hvilken farge skal dere ta bryllupsbildene i ?  

1. 1. Hvilken farge skal dere ta bryllupsbildene i ?

• Sort/hvit
      2
    • Farger
      4
    • Blandet
      19

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp til å tenke her, jenter !

Vi skal ta bryllupsbilder, men jeg klarer liksom ikke å bestemme meg for hvordan bildene skal være og hvor mange vi bør ta hos fotografen. Har lyst på sort/hvit bilder, mens foreldrene våre ønsker fargebilder. Kan få en pakkepris på dette på kr 7000,- inkl. 10 sort/hvit bilder og 10 farge bilder, er dette er dum løsning? :roll::roll::roll: (vil gjerne gjøre alle glad, særlig siden foreldrene våre betaler gilde)

Så, også noen bilder som var sort/hvit men hvor brudebuketten var i farger, det var kjempe stilig. Bør jeg ha et album til sort/hvit bildene og et til de med farger eller kan jeg bruke det samme ? Er 20 (10+10) fotografbilder for lite ?.

Vi har i tillegg leid inn en venninne av en venninne som er ny utdannet fotograf, som vil ta de litt mer "uformelle bildene", da tenker jeg i kirken, familie bilder, forlover bilder (eller bør de være med til fotografen ?)under middagen, festen osv. Noen som har gode forslag på morsomme bilder ?. :o :o :o :o

HJELP MEG !!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kommer til å ta en serie på 16 (tror jeg det var) fargebilder, så tar vi noen sort/hvitt bilder ved siden av. Tror jeg kommer til å blande dem i albumet. Så iallefall det hos fotografen, og synes det var fint.

Har heldigvis flere venner som er flinke til å fotografere, som kan ta bilder i/utenfor kirken og på festen. Kommer antageligvis til å sette utover noen engangskamera så folk kan knipse på festen.

Skrevet

Jeg har en kompis som er fotograf. Han skal dilte etter oss hele dagen så jeg vil anta at det blir veldig mye forskjellig.

Sist vi giftet oss tok han over to hundre bilder på et par timer, så denne gangen tør jeg ikke tenke på hvor mange bilder det blir....

Skrevet

Vi tok primært fargebilder, for jeg synes det er finest. I tillegg tok vi et par-tre bilder i sort-hvitt, sånn at vi skulle ha litt forskjellige.

Koselig å ha en blanding, men det er finest med fargebilder synes nå jeg da...

Skrevet

Vi syntes begge at sort/hvitt er penest, og skal derfor primært ha det. Men vi må jo ha noen bilder i farver også så man kan få sett kjolen skikkelig, brudebuketten osv.

Skrevet

Har noen av dere sett sort/hvit bilder som det er lagt inn partier med farge eks. brudebuketten ? Hva syns dere om det ?

Skrevet
Jeg har en kompis som er fotograf. Han skal dilte etter oss hele dagen så jeg vil anta at det blir veldig mye forskjellig.

Sist vi giftet oss tok han over to hundre bilder på et par timer, så denne gangen tør jeg ikke tenke på hvor mange bilder det blir....

Bare av ren nysgjerrighet, fornyer dere ekteskapsløftene ? eller har du vært gift tidligere ?. Har litt vanskelig for å henge med.... :o

:D :D

Skrevet

Da jeg snakket med fotograf, prøvde han også å prakke på oss en ferdigpakke til mange tusen. Deriblandt var at DE skulle velge ut 20 prøvebilder (husker ikke nøyaktig) blandt alle bildene de tar, dvs de tar mange flere for å få 20 gode prøvebilder å presentere for kunden. Jeg ville gjerne ha hatt et ord med i laget, og sett alle bildene.. Jeg vil gjerne at vi skal kunne påvirke hvilke bilder som skal i bryllupsalbumet til nesten 5000 kr.. Videre vil jeg at vi skal plukke ut hvilket bilde som sendes til aviser, det var det standard at de gjorde. Jeg vil ikke ha et stygt brudebilde av meg selv i avisen! Jeg vil anta at vi og fotografen har litt forskjellig fokus på hva som er viktig..viktigst for meg er ivertfall at vi ser fine ut i ansikt osv. og ikke rare. Da får heller det tekniske gå.

Videre ville han vite om vi skulle ha farger, sorthvitt eller bruntoner (husker ikke hva det heter på fagspråket). Da spurte jeg om ikke det går å ta alle bildene i farger, og så lage dem sorthvit eller bruntoner etterpå. Joda, mente han, det skulle ikke være noe problem. Det er jo slik det lager svarthvitt med farget brudebukett. Jeg har ikke sett det, så jeg kan ikke uttale meg, jeg vil tro det kommer VELDIG an på buketten om det blir pent. En stram bukett med røde roser kan bli veldig pent kanskje, en hengebukett litt rotete med masse ugress i, kanskje ikke så pent.

Konklusjon: du burde spørre fotografen om alle bildene kan tas i farger, og så senere korrigere fargene. Spesielt er jo dette enkelt hvis man bruker digitalkamera. Jeg er veldig glad i sorthvitt og bruntone-bilder, og vil nok ha noen slike.

Hos schrøder i trondheim i nordre har de hengende bilder, de er visst Fame fotografer. De har et nytt konsept, bildene er superfine! Litt store rammer, med flere bilder i rammen i en collage. Alle bakgrunner på bildene er helt hvite, det samme er bakgrunn mellom bildene /paspartouen. I midten har de et bilde med en bukett røde roser, og en hvit lilje som senter. Knallfint! Fant ikke noe bilde av akkurat den collagen, men du skjønner ideen her, se på en fame-butikk der du bor.

http://www.fame.no/butikker/index.asp?id=580

Skrevet

Bare av ren nysgjerrighet, fornyer dere ekteskapsløftene ? eller har du vært gift tidligere ?. Har litt vanskelig for å henge med....

Snurre, søte deg, har ikke du spurt om det før...??

Ok, ta en titt her....

(men ikke le deg ihjel...)

Skrevet

Snurre, søte deg, har ikke du spurt om det før...??

Ok, ta en titt her....

(men ikke le deg ihjel...)

Hey

Kjempe kuul ting å gjøre :D

har nok ikke fått med meg dette tidligere, for DEN historien hadde jeg husket :sjarmor:

Skrevet

Det var dama til broren min som tok våre bilder - noen med digitalkamera og noen med vanlig film. Vi legger like godt inn alle bildene våre som nettbilder hos Foto Knudsen, og der kan vi selv forandre fargebilder til svart/hvitt eller bruntoner om vi vil det, og bestille print av de vi liker best. I tillegg kan vi legge til ulike rammer og effekter. Synes dette funker perfekt for oss :D

Skrevet

Til gjest; det der var unødvendig!!!

Synes det var et kult påfunn Tex og mannen hadde jeg. Den som kunne kommet på noe sånt å gjøre den dagen man fylte tredve :)

Tenk hvor artig de hadde det da :hoho::hoho:

Skrevet

Vi fikk ca. 20 fargebilder (16 i et fint album, + noen utenom) og 8 svart/hvitt (med bruntoner). Svart/hvitt-bildene kom i et eget lite album/mappe. Dette hang nok også sammen med at fargebildene var utebilder (bortsett fra to stk.), og hadde en ganske annen stil enn de i svart/hvitt, som var studiobilder, og 'stiligere' i formen...

(Se eksempler her: http://photos.yahoo.com/bc/ninanost/lst?.d...Bryllup&.view=t -men disse er jo selvsagt meget preget av hastig scanning, og lavkvalitetes transformering til jpg-format....)

Dette betalte vi 5500 for - syns ikke det var ille...!

Vil anbefale, uansett hvor godt dere liker svart/hvitt, å ha NOEN fargebilder! Dessuten går det fint å få laget et fargebilde i svart/hvitt - iallefall hvis bakgrunnen egner seg.

Skrevet

Du kunne spart deg den kommentaren gjest, men deg om det :roll:

Tex, dere må jo ha hatt det overordentlig moro da dere holdt på å ta bilder og tenkte på hvordan folk kom til å reagere :hoho:

Når det gjelder det som denne tråden egentlig handler om, nemlig bryllupsbildene, så tok vi bare fargebilder hos fotografen, det ble nemlig veeeeldig hektisk, så vi glemte rett og slett å minne ham på at vi også ønsket svart/hvitt bilder. Men da vi var innom senere for å spørre om noe, så nevnte vi dette, og da sa han at vi bare kunne peke på de bildene vi ville ha i svart/hvitt, så ordnet han det. Det vil vel si at det er ikke noe problem å få svart/hvitt ut av fargebilder.

Skrevet

Vi tenkte ikke på svart/hvit bilder i det hele tatt, men kommer til å kopiere opp noen i svart/hvit, de gjør det på fotobutikker.

Tex: Den historien din var hysterisk morsom!! :ler::hoho:

Skrevet

Ellers hadde vi det hysterisk morsomt, ja, det var bl at en busslast med japanere i Botanisk hage som løp etter oss og tok bilder i evigheter....

Får ikke mere moro ann man lager selv, nei....

Skrevet
Ellers hadde vi det hysterisk morsomt, ja, det var bl at en busslast med japanere i Botanisk hage som løp etter oss og tok bilder i evigheter....

Hehe, litt off-topic, men akkurat det er fryktelig morsomt. Var i Tivoli på København for noen år siden med noen venninner, og kjærestene våre filmet oss med ganske fine videokameraer. Vi skulle da liksom forestille venninner på tur, og var ganske likt kledd og hygget oss masse. Men; de japanske turistene som var der må åpenbart ha trodd vi var filmstjerner eller noe sånt, for vi ble fotografert _ustanselig_ gjennom hele dagen. Ganske festlig :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...