snusmumriken Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 heisann! jeg lurer på om jeg er litt interessert i psykologi. Noen som vet om bøker/artikler av typen psykolog for dummies? har jo ingen utdannelse, men er sugen på å bare...lese litt om hjernen
Berentsens Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Er det kun hjernen du vil lese om? Eller psykologi generelt?
Gjest snusmumriken Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Er det kun hjernen du vil lese om? Eller psykologi generelt? tenkte sånn generellt.... mente å si hvordan hjernen fungerer! kansje mest sosialt? vet så lite om det at vet ikke hva jeg skal si - derfor ser jeg etter en type "intro" bok, som kansje dekker litt forskjellige områder?
Berentsens Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Da vil jeg anbefale en engelsk bok som tar opp det aller meste om psykologi. Den heter Psychology og er skrevet av Martin, Carlson og Buskist. Link til boka Den har mange fine figurer og bilder, som gjør det enkelt å forstå.
Gjest dalieo Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Et annet tips kan jo være å sjekke pensum for årsstudium psykologi på forskjellige universitet, det finner du på hjemmesidene deres. Der har de forskjellige introduksjonsbøker, både på engelsk og norsk Den boken Berentsens foreslår er forresten veldig bra.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=4020684&rom=MP Denne er temmelig generell, og en grei innføring. De eldre utgavene er litt rimeligere, og forskjellene i innhold er ikke særlig store.
Gjest Paulo Skrevet 23. oktober 2010 #7 Skrevet 23. oktober 2010 Er nesten ferdig med: hvordan lese tanker - Henrik fexeus. Svensk forfatter. Boka går mest ut på kropsspråk. At kroppen er et med hode (hva du tenker) liksom veldig lærerikt og noe du kan ta i bruk i værdagen. Anbefaler denne absolutt
minea Skrevet 23. oktober 2010 #8 Skrevet 23. oktober 2010 Det finnes en bok som heter Pyskologi for begynnere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå