Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Jeg har vært til full utredning (blodprøver) hos indremedisiner i forbindelse med MS. Jeg skal videre til annen spesialist hvor jeg har stått på venteliste i over 1 år. Det er over 1 år siden jeg var ferdig med blodprøvene, jeg var aldri tilbake til oppfølging etter sist prøvetaking (her vet jeg at hiv, hepatitt, o.l ble testet). Jeg måtte avlyse den siste timen jeg hadde med spesialisten, også kokte alt bort i kål med å bestille ny time, særlig siden jeg skal til ny spesialist. Hvis noe var galt med disse prøvene så ville vel uansett spesialisten sendt en epikrise til fastlegen min som hadde sendt henvisningen? Ser det ligger et lignende innlegg i denne tråden, men ser det var litt forskjellige svar. Jeg skjønner at det kanskje ikkke er noe hastverk med å informere om matintoleranser, men dødelige lidelser ville vel blitt informert om?
tineline Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Dersom du har HIV eller hepatitt, ville du nok fått beskjed ja. Men dette kan jo også fastlegen teste deg for, så om du er bekymret, kan du jo be om nye blodprøver. Har du vært til spesialist, blir det sendt epikrise til fastlegen åkke som.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Dersom du har HIV eller hepatitt, ville du nok fått beskjed ja. Men dette kan jo også fastlegen teste deg for, så om du er bekymret, kan du jo be om nye blodprøver. Har du vært til spesialist, blir det sendt epikrise til fastlegen åkke som. Jada, jeg kunne jo også tatt en tlf til spesialisten, noe jeg har gjort, men aldri kommet igjennom på tlf. Han jeg var sammen med tok en test etter det ble slutt (vi var svært uforsiktige, delte tannbørste, hadde sex uten kondom når jeg var på slutten av mens osv. Dumt, jeg vet), og han var negativ. Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på det før nå. Har hele tiden antatt at alt er ok, og siden jeg har snakket med legen ørten ganger siste året, så regner jeg med at hun ville sagt noe. Jeg forventer ihvertfall at spesialisten har sendt epikrise i et slikt tilfelle, håper jeg har rett.
tineline Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Men du vet med sikkerhet at HIV og hepatitt ble testet? Dette er prøver du må be om spesifikt. Uansett vil jeg tro de har juridisk (og lege-etisk) plikt til å opplyse deg dersom du har en alvorlig sykdom som de du nevner.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Men du vet med sikkerhet at HIV og hepatitt ble testet? Dette er prøver du må be om spesifikt. Uansett vil jeg tro de har juridisk (og lege-etisk) plikt til å opplyse deg dersom du har en alvorlig sykdom som de du nevner. Jeg vet med 100% sikkerhet at dette ble testet, det ble opplyst at han testet dette. Så tenkte jeg, kanskje de har sendt informasjon i posten, også har det blitt borte. Jeg hadde SÅ mye rot med posten på den tida, jeg mener å huske at jeg faktisk sa at de ikke måtte sende noen prøvesvar i posten nettopp pga dette med rot med posten. Men uansett, fastlegen min burde vel ha fått informasjon i et slikt tilfelle. Forstår at det kanskje ikke skjer hvis man trapper opp på Olafia-klinikken, men at det stiller seg annerledes når man har blitt henvist av lege til en indremedisiner på sykehus?
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Ville dere slappet av og tenkt at alt er OK når legen ikke har sagt noe? Har som sagt vært der mange ganger siste året, og det er 1,3 år siden de siste prøvene ble tatt på sykehus. NAV er jo også inne i bildet her da jeg er på stønad, de krever vel også fullt innsyn i absolutt alt. Legen har vel ikke lov til å holde tilbake noe. Jeg tror kanskje jeg bare skal slappe av
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå