Gjest ss Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Har fått blærebetennelse og lurer på om det er noe jeg kan ta for å bli bedre,som er reseptfritt.. Vet at jeg burde gå til lege men han har 14 dagers ventetid å før den tid er jeg jo blitt frisk. Derfor jeg lurte på om noen har noe råd for å bli bedre?
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Alle fastleger skal ha hastetimer. Urinveisinfeksjon går innunder hastetime. Og det er ikke sikkert du trenger å komme inn til legen heller, noen leger lar bare helsesekretæren ta urinprøven også skriver legen ut en resept hvis den er positiv. 1
rosaprosa Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 det pleier som regel å hjelpe å drikke massse grapefrukt juice og ta noen tabeletter tranebær/ eller drikke det:)
Charlie28 Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Kom deg til lege!!! Urinveisbetennelse kan bli farlig dersom du har det for lenge. Kan nemlig bevege seg opp i nyrene, og det er vondt!! For å lindre smerten hjelper det å drikke MASSE. Helst noe litt syrlig. Appelsinjuice er bra, men det best er tranebærjuice. For å forebygge kan du ta tranebær pille fra apoteket. Fikk min første betennelse i 2006, og hadde hele 4-6 stk det året, så vet hva jeg snakker om. Kan risikere å få de lettere igjen viss du har fått EN gang. Drikke masse for å forebygge. Trening (av alt mulig) hjalp meg også..
Gjest Minda Skrevet 2. mars 2012 #7 Skrevet 2. mars 2012 Du trenger ikke p vente , bare ta med en urinprøve og så tester de urinen, om det er urinveisinfeksjon så får du resept med en gang , trenger ikke noe time hos legen ..
Mamma1 Skrevet 2. mars 2012 #8 Skrevet 2. mars 2012 Gå til lege, jeg fikk nyrebekkenbetenelse og det er utrolig vondt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå