Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått blærebetennelse og lurer på om det er noe jeg kan ta for å bli bedre,som er reseptfritt..

Vet at jeg burde gå til lege men han har 14 dagers ventetid å før den tid er jeg jo blitt frisk.

Derfor jeg lurte på om noen har noe råd for å bli bedre?

Videoannonse
Annonse
Gjest yojo
Skrevet

Tranbær tbl tror jeg skal hjelpe :)

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Alle fastleger skal ha hastetimer. Urinveisinfeksjon går innunder hastetime.

Og det er ikke sikkert du trenger å komme inn til legen heller, noen leger lar bare helsesekretæren ta urinprøven også skriver legen ut en resept hvis den er positiv.

• Liker 1
Skrevet

det pleier som regel å hjelpe å drikke massse grapefrukt juice og ta noen tabeletter tranebær/ eller drikke det:)

Skrevet

Kom deg til lege!!! Urinveisbetennelse kan bli farlig dersom du har det for lenge. Kan nemlig bevege seg opp i nyrene, og det er vondt!!

For å lindre smerten hjelper det å drikke MASSE. Helst noe litt syrlig. Appelsinjuice er bra, men det best er tranebærjuice.

For å forebygge kan du ta tranebær pille fra apoteket.

Fikk min første betennelse i 2006, og hadde hele 4-6 stk det året, så vet hva jeg snakker om. :kjefte:

Kan risikere å få de lettere igjen viss du har fått EN gang. Drikke masse for å forebygge. Trening (av alt mulig) hjalp meg også..

• 1 år senere...
Gjest Minda
Skrevet

Du trenger ikke p vente , bare ta med en urinprøve og så tester de urinen, om det er urinveisinfeksjon så får du resept med en gang , trenger ikke noe time hos legen ..

Skrevet

Gå til lege, jeg fikk nyrebekkenbetenelse og det er utrolig vondt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...