Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er i MAI og det SNØR i tønsberg nå!

Hvordan i allverden kan det SNØ nå?

Videoannonse
Annonse
Gjest Dainty
Skrevet

Laver ned i Oslo også. I går var det nesten sommerlig (jeg gikk barbent i ballerinasko!), og i dag er det vinter og boblejakkevær. Merkelige greier.

Skrevet

Det snør her også, i Lillestrøm-området. :snø: :snø: Vi har så kort sommer fra før i dette landet. Men nå skal vi altså ha vinter hele året rundt!

Jeg har ikke alltid forstått meg på denne fartingen til Syden, men nå kan jeg forstå at folk drar ja. Det er fint med de ulike årstidene vi har her i Norge. Men jeg vil ikke ha vinter hele året! :sur: Det er så deprimerende når man får så lite sol og varme. Så sent som i går ettermiddaeg, var jeg ute og plukket blomster. I dag må jeg finne frem snøskuffa!

Jeg kan ikke engang kjøre bil i dag, siden jeg har sommerdekk. Argh! :kjefte::kjefte:

Når jeg ser dette været, stiller jeg meg tvilende til global oppvarming og alt det der!

Skrevet

Det pleier da sjelden å bli ordentlig vår før etter 17. mai her til lands. Ikke et ukjent fenomen å tråkke rundt i nysnø nasjonaldagen, akkurat. Til og med i hovedstaden.

Gjest Marlo
Skrevet

Hva er det som er så rart med at det snør i Mai?

Er jo ikke noe nytt... har skjedd mange år før 2010 også.

Gjest Nedfall
Skrevet

:overrasket:

Tror vi er ferdige med vårsnøen for denne gang, her borte på vestlandet. Her var 23 april siste gang. Dere bor på feil sted! :sjarmor:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som er så rart med at det snør i Mai?

Er jo ikke noe nytt... har skjedd mange år før 2010 også.

Er det ikke? Jeg har aldri opplevd det.

Skrevet

Sikker på det? Jeg er i begynnelsen av 20-åra og jeg har opplevd det flere ganger.

Skrevet

Sikker på det? Jeg er i begynnelsen av 20-åra og jeg har opplevd det flere ganger.

Husker det snødde på 17. mai for 2 år siden her jeg bor, og det er "bare" 200 moh (på Østlandet)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

dagen etter sønnen min ble født 7 mai sluddet det ganske kraftig i oslo. er 11 år siden.

Gjest annemor30
Skrevet

På østlandet snødde det på 17 mai i 2008.... Her har det kommet 20 cm snø i natt og i løpet av formiddagen... 20 cm til ventes ser jeg ut av kjøkken vinduet ja :kalle:

Gjest Marlo
Skrevet

Da har du levd ganske så lukket inne med gardinene trukket for hele livet.

Folk blir hvert år like overrasket over at det snør i Mai, som at det tordner og regner om sommeren, og at det blir glatt på veiene om vinteren etc etc.

Skrevet

Det må være en straff for noe.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

"Snø eller sne (fra norrønt snjór, snær) er nedbør i form av gjennomsiktige krystaller av is som er dannet rundt små partikler i atmosfæren. Når temperaturen er under frysepunktet blir regndråper omdannet til snøkrystaller i de høyere luftlagene, og de vil fortsette å være snøkrystaller helt til de kommer til en høyde der temperaturen er over frysepunktet. Delte, smeltede krystaller binder seg sammen til snøflak, som kan bli 7–10 cm i diameter. Snøkrystaller består som regel av sekstaggete stjerner, men i mer polare strøk med lav luftfuktighet opptrer snøkrystaller som isnåler."

Gjest Nedfall
Skrevet

Det må være en straff for noe.

Det er nok gud som er sinna, ja.. :)

Gjest Guffen
Skrevet

Dette bare viser at CO2-kvotesystemet fungerer.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Synes å huske at jeg leste noe om at vulkanutbrudd kan "fucke" med været. Men vet ikke jeg gitt, ei heller om det er normalt. Glemmer gjerne hvordan været var etter en måned.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det snør for at trangsynte og arrogante østlendinger skal få røsket litt opp i vikrelighetsforståelsen av verden, og innse at det finnes en verden utenfor det sentrale østland og der er det sol!!

Gjest Illiya
Skrevet

Det snør for at trangsynte og arrogante østlendinger skal få røsket litt opp i vikrelighetsforståelsen av verden, og innse at det finnes en verden utenfor det sentrale østland og der er det sol!!

Jammen det snør jo her i nord også!

Gjest hogwash
Skrevet

Synes å huske at jeg leste noe om at vulkanutbrudd kan "fucke" med været. Men vet ikke jeg gitt, ei heller om det er normalt. Glemmer gjerne hvordan været var etter en måned.

Det som er sluppet ut så langt på Island har nok ikke stor påvirkning, hvis "storesøster" Katla våkner derimot kan det godt få ganske drastisk innvirkning på klimaet.

Litt mer info hvis det er av interesse;

http://www.cotf.edu/ete/modules/volcanoes/vclimate.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...