Gå til innhold

mamma psykisk syk


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Hei ! Det er nå gått to mnd siden min mor prøvde for andre gang å ta livet sitt. Dette er noe jeg selvsagt syntes er vanskelig. Har gjort som jobben har anbefalt meg.. komme på jobb å tenke på noe annet.. som om det er så lett! Jeg jobber som kokk på et sykehus og kan ikke bare gå hjem fra jobb om jeg er litt uttafor. jeg har vært borte en å annen dag da det er som værst. Men nå merker jeg at jeg er heelt utslitt. Sover dårlig, vanskelig for å sovne om kvelden. blit fort sur og krass. Har bare fortalt om situsjonen til to , tre kolleagaer og de to sjefene mine. Har og fått greië på at ene sjefen har snakket om jeg om mitt til to av de jeg jobber med! Syntes ikke noe om det. Det jeg lurer litt på er det ok å be om sykemeldig..føler jeg trenger litt fri! Men det har gått 2 mnd siden selvmordsforsøket..er det rart å be om det nå?

Hilsen M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

Snakk med legen din, det er h*n som må avgjere korleis din medisinske situasjon er no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det har gått to mnd siden, er den psykiske belastningen hos deg langt i fra over. Du går til elgen og forteller hvordan du har det, så kan dere sammen vurdere hva som er best for deg. 2 mnd er ikke lang tid for å komme over noe slikt, og det bør en lege forstå. Klarer du ikke jobben din, så gjør du ikke det.

Hadde det vært en mulighet med aktiv sykemelding, for da kan du komme og gå som du selv føler for.

Vil gi deg en stor klem, for det er ingen lett situasjon å være i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, snakk med legen din.Du har vært igjennom mye og trenger tid til å "sortere hue" som jeg selv sier

Min mor har forsøkt å ta sitt liv ,2 ganger akkurat som din-Jeg vet hvordan det er å stå på siden og se sin mor være syk,klinisk død for så å ligge i koma i flere dager. Det er utrolig tøft.

Håper du har noen du kan snakke med,få ut følelser ; alt fra redsel,sinne ,frustrasjon og ikke minst ..HVORFOR??

En sosialarbeider,fastlege,psyk.sykepleier,psykolog/ osv kan være til stor hjelp.

En :klemmer: til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Takk for svar! Var hos legen i dag. Fikk sankket skikelig om situasjonen. Skal i første omgang være borte fra jobb en uke. Har og fått satt ting i system på hva jeg skal fylle dagene mine med. Mulig jeg skal bli henvist til psykolog, men det kan jo ta litt tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...