Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Er det slik at alle fastleger skal kunne utføre en gynekologisk undersøkelse? Jeg har aldri vært på en før, og trenger en nå. Skal jeg si hva jeg skal når jeg bestiller time, eller skal jeg bestille som vanlig?
Parvati Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Ja, det er bare å bestille det når du bestiller time. Jeg tror kvaliteten varierer litt... Jeg har gått til fastlegen min en gang på GU, og hun fant ikke frem til livmorhalsen. Det endte med at hun henviste til den gynekologen jeg alltid har brukt
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Fastlege utfører GU. Kvaliteten variere nok litt, men de fleste bør klare å gjøre en grei jobb. Du bør si ifra når du bestiller timen, slik at utstyret er klar når du kommer, og legen får mulighet til å forberede seg. De fleste leger er forsiktings, så det går sikkert fint. Evt er det jo bare å be om henvisning til gynekolog, men de vet hvor mye du tåler, så av og til kan de være mer hardhendte.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Ikke alle fastleger utfører GU nei, men de fleste. Så si i fra at du ønsker en GU når du ringer, så vet legen hvorfor du kommer. GU er unnagjort på omtrent 5 min, og det er egentlig ingenting å grue seg for, det vil du merke når du er ferdig. Det går så bra så.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå