Gå til innhold

Mims megamix

madam_mim

Anbefalte innlegg

Dagens kos: 20 min jogg, 6 30-sekunders bakkeintervallar i ca 8min (inkludert pausar på ca 1min), 5 minutt gange og 25min jogg igjen. Fin tur :)

Alt veldig ca. men var ute i ein drøy time.

:tommelopp:

(synes for øvrig at det burde vera ein "gafla innpå"-smiley her!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cooper-testen gikk sånn passe, 2260 meter,altså 60 meter inn i "god"-kategorien.

Neste gang bør eg klara 2400.

No er det helgefyll! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til effektive sovemidler, anyone?

Etter ei veka med dårlig søvn er ikkje kroppen spesielt gira på å trena. Hovudet vil ut og trimma, men resten seier nei, la oss heller sitta her og eta chips.

Det blir vel noe midt i mellom.

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Mim! Nå har jeg lest hele boken din og har blitt inspirert :nigo: Så flink du er! :jepp:

*drar på drop inn for å trene styrke i sal, for så å melde seg inn igjen etter 1 1/2 år pause :gjeiper: *

Ps: :hjerte: markløft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det var bra jobba å komma seg gjennom!

Takk forrosen- og kos deg på trening :) Det skal eg så snart skallebanken gir seg. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men nei altså... var ikke helt i løpeform i går :ler:

Ble styrke i dag, men skal ta løpetesten snart, kanskje i morgen? Nå har jeg jo ditt resultat å prøve å slå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var eg i nullform så det blei ingenting trening!

I dag skviser eg inn noe styrke. Er vel masse folk på treninga no på ettermiddagen så tør kanskje ikkje markløfta, men noe skal eg få til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun bein i dag! Litt utfall bakover og framover, knebøy med elendig teknikk, stusselige forsøk på ettbeins knebøy, goblet squat (bør vel finna ein norsk oversettelse, men det høres litt kult ut på utenlandsk) og tåhev.

Inkludert oppvarming og litt nedvarming, 1 times trening. Er det lite eller? Blei temmelig kjørt i låra...

Huff, hadde lyst å markløfta men er så usikker på teknikken min at eg våga ikkje idag. Var så mange proffisar der ;)

Neste gang! :)

I morgen blir det forhåpentligvis tid til overkropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med treninga! :)

Nei, jeg synes ikke 1 time er for lite i det hele tatt. Når jeg kjører 2-splitt så tar det som regel en times tid inkludert oppvarminga. Når treningen strekker seg mye over en time så blir jeg ofte sliten, litt lei og ufokusert på slutten. Synes du kan klapp deg selv på skulderen, jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅ, så trivelig sagt :mrgreen:

Det var akkurat det eg ville høra ;)

Ja, ein time holder nok lenge for meg. Når eg hadde eit program oppsatt av noen andre i vår, måtte eg ofte bruka over to timar på å komma gjennom. Tok litt futten utav meg på slutten...

Ekstra tidlig og ekstra seint på jobb i morgon, men håper å ta fri litt midt på dagen for å trena overkropp oglitt intervallar. Eg likar flexilivet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen grunn til å trekke ut treninga og prøve å gjøre den så lang som mulig. :) Bedre å trene effektivt og få noe ut av treninga mens du trener. Med det antallet øvelser du kjørte i dag er det ingen grunn til å skulle bruke noe mer tid, og bortsett fra at du sikkert gjerne kunne kjørt markløft for å komplettere økta di, så har du jo en fin beinøkt. :)

Fokuser mer på hva og hvordan du trener enn hvor lenge, økta tar den tida den tar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal huska på det Enigma. Har ein tendens til å fiksera på klokka av og til, sikkert fordi eg er permanent seint ute til ting!

I dag fikk overkroppen litt bank. Dessverre er nakkemuskelen fremdeles litt spent, så eg tør rett og slett ikkje å gi alt. Spesielt armhevingar er den litt sensitiv for. Varma godt opp og prøvde meg på å trekka denna taustumpen i kabelapparatet (face pull??), og det kjentes bra for skuldre og nakke.

Økta i dag blei:

nedtrekk

smale nedtrekk

negative chin-ups (vil eg nokon sinne klara POSITIVE??!!!)

sittande roing

foroverbøyd roing

det som kanskje kalles inverted rows, der du ligg på golvet og held i ei stang og drar kroppen opp mot stanga

armhevingar litt sånn hist om pist

manual benkpress (med ny rekord, brukte 14-kilos manualar yay!)

fronthev

planken

I tillegg testa eg litt markløft igjen. Fokuserte på å bøya i knærne og setta vekta nedpå, syns knærne var veldig "i veien", men det skal kanskje vera slik. Ryggen var og litt vanskelig å holda rett...Vrien den der! Filma, men klarte om mulig endå verre vinkel enn sist... Filmen blir klar i morgon kveld. :)

Avslutta økta med korte intervallar- motbakke med 5% stigning, sprang i 30 sek, ca 13-14 km/t. Døden men deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døden men deilig.

:ler: Godt vi ikke er noe særlig gærne. Jeg tenker at knærne ikke så veldig i veien er en fin vinkel for markløft jeg? Sånn litt bøy..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knærne skal ikke være i veien, derfor må man mer opp med rompa. Stanga vil skrape på legger og knær, men knørne skal ikke være i veien. Da vil stanga skyves forover når du løfter, og da vil du få en uheldig belastning på korsryggen akkurat der løftet er tyngst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg, fra vondt til verre :(

Vil det si at eg hadde for mye bøy i knærne då? Skal stanga heilt ned i golvet føler eg at eg må bøya ein del. Men ja, eg kjente det i ryggen denna gang, det føltes meir "feil" enn sist.

Får bare forsetta å prøva! Skal få det til.

Videoen eg nevnte blei rett og slett for dårlig, prøver igjen neste gang :)

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanden den der markløften. Fremdeles ingen framgang. Idag fekk eg ein streng beskjed fra korsryggen om at detta var ikkje måten å gjera det på.

Første gangen eg prøvde, då eg hadde så strake bein,gikk det veldig fint. Men no som eg prøver å bøya i knærne blir det bare tull med ryggen. Skulle hatt noen å vistmeg men her eg bur finst det ingen trenarar, og eg kjenner heller ingen som driver med slikt.

På torsdag skal eg stå opp tidflig og filma igjen, så kan kanskje dåkke talentfulle sterke og kule damer hjelpa meg :)

Uansett,forrige veka forsvant inn i eit dragsug av 12-timarsdagar og sjudagersveka, så det blei bare tre treningar:

mandag: styrke bein

tirsdag: styrke overkropop

torsdag:langjogg 54 minutt

I dag starta eg på ny frisk, beina fikk litt bank,men det var nesten som dei ikkje hadde "våkna" heilt, så dei store løftene kom ikkje. Markløft, knebøy, utfall, goblet squat og tåhev.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Superelegant. Ser ut som ein sitter på do- både positur og ansiktsuttrykk minner om det :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen to that!

Dagens før jobb-trening blei overkropp:

Nedtrekk, negative chins, smalt nedtrekk (sånn som chins veit du), roing, benkpress, benkpress med manual, total fiasko på armhevingar (detter sammen som ein sekk på nr fem ca), og fronthev (er VELDIG opptatt av å skapa illusjon om breiare skuldre...).

Både planken og dei planlagte intervallane måtte bare vika for tidsklemma. Tar det i kveld eller i morgon!

I tillegg tok eg ein video av "markløftinga" mi, som eg slit med. Ganske rumpedominert vinkel, men ein ser i alle fall ka eg driver med ( i motsetning til sist!). Gje ein lyd om noen vil se- den er klar i kveld.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...