Meaty Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 (endret) Her en dag hadde jeg lyst på noe godt kjøttpålegg, og kom på at skolerull var det lenge siden jeg hadde spist. Nå har jeg vært i flere butikker, men finner det ikke. Finnes det ikke lenger? Skolerull er altså en slags salamipølse, den er svakere i fargen enn vanlig salami, mulig at den er kokt eller noe. Endret 4. mai 2010 av Meaty
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Jeg har lett etter skolerull i flere år, men finner det ikke lenger. Husker ikke produsenten heller, så jeg aner ikke hvor jeg evt skulle henvendt meg for å sjekke om den er borte for alltid... Fersk brød med skolerull og masse agurk. Og iiiiiiskald melk. Og Donald-blad!
Antlers Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Oi, den hadde jeg helt glemt. Når du sier det så har jeg ikke sett den på flere år...
NullHull Skrevet 12. mai 2010 #6 Skrevet 12. mai 2010 Jeg ser det finnes noen få produsenter som selger skolerull eller også nisterull, som noen kaller det, til storkjøkken. Jeg ville gått i en butikk med god ferskvaredisk, som ICA Maxi, Meny etc, og forhørt meg der. Mulig noen selger det i løsvekt.
Meaty Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. mai 2010 Jeg ser det finnes noen få produsenter som selger skolerull eller også nisterull, som noen kaller det, til storkjøkken. Jeg ville gått i en butikk med god ferskvaredisk, som ICA Maxi, Meny etc, og forhørt meg der. Mulig noen selger det i løsvekt. Det var et godt forslag! Jeg sendte forresten en mail til Gilde i går, og fikk svar at de hadde laget skolerull tidligere, men at det var et produkt som hadde gått ut av produksjon.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #8 Skrevet 9. november 2011 Jeg kan glede alle med at skolerull er tilbake i butikken. Heter nå "Kokt salami" og er en nyhet fra Grilstad. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå