Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her som har prøvd hypnose? Jeg fant denne lista over hva hypnotisør Hans F. Laustsen tilbyr hypnose for:

Røyk

Smerter

Tilbakeholdenhetoldenhet og sjenerthet

Flyskrekk, broskrekk, tunnelskrekk, høydeskrekk, vannskrekk osv.

Eksamensskrekk

Angst for nåler

Tannlegeskrekk

Redd for mørke, tordenvær, alene hjemme, slanger, hunder, fugler osv.

Prestasjonsangst

Gjentagende hovedpine

Stamming

Noen former for hudproblemer

Dårlige vaner

Neglebiting

Noen former for stress, uro og nervøsitet.

Sengevæting

Søvnbesvær

Overvekt

Usikkerhet

Motløshet

Ensomhet

Noen former for tvangstanker

Gjentagende samlivskonflikter

Sorg

Noen former for krise

Lav motivasjon

Manglende energi

Nedsatt konsentrasjon

Dårlig hukommelse

Lav selvtillit

Lavt selvbilde

Dere som har prøvd, hva ble dere hypnotisert for og virket det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd hypnose mot søvnløshet, og det hjalp midlertidig. Jeg fikk beskjed om at jeg trengte minst 3 behandlinger, men jeg tok bare 1 behandling, også kokte det bort i kål.

Jeg kommer til å prøve det igjen, evnt TFT (tankefeltsterapi), mot flyskrekk. Å jobbe med underbevisstheten er en fantastisk måte å overvinne forskjelige lidelser mener nå jeg :)

Skrevet (endret)

Jeg har prøvd hypnose mot søvnløshet, og det hjalp midlertidig. Jeg fikk beskjed om at jeg trengte minst 3 behandlinger, men jeg tok bare 1 behandling, også kokte det bort i kål.

Jeg kommer til å prøve det igjen, evnt TFT (tankefeltsterapi), mot flyskrekk. Å jobbe med underbevisstheten er en fantastisk måte å overvinne forskjelige lidelser mener nå jeg :)

Hva var grunnen til at du tok kun 1 behandling, var det fordi det var ubehagelig å bli hypnotisert?

Endret av miss daisy
Skrevet

Hva var grunnen til at du tok kun 1 behandling, var det fordi det var ubehagelig å bli hypnotisert?

Nei, det bare kokte bort i kål. Jeg hadde en dårlig ME-periode og klarte ikke komme meg tilbake til neste time, etter det glemte jeg hele greia. Jeg syns overhodet ikke det var ubehagelig, tvert imot. Men VELDIG trøtt og sliten etter sessjonen, måtte vente en stund før jeg klarte å kjøre bil.

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg prøvde hypnose hos en som hette Hans F. Laustsen. Det var kjempevanskelig å forstå snakket hans, han pratet dansk. Han brukte bare ca 40 min på meg og jeg betalte 1600 kr. Følte ikke det hjalp noe særlig, virket ikke særlig grundig..tror mer på andre alternative behandlingsmetoder..akupunktur eller fotsoneterapi

Skrevet

Hypnose funker hvis du vil at den skal funke.

For noen år siden måtte jeg slutte å røyke pga et kirurgisk inngrep - og det var meningen at jeg skulle være røykfri i minst 1 uke før operasjon og minimum 3 uker etter.

Jeg hadde stooore problemer med å slutte.

Da det var 2 dager igjen til operasjonen (og jeg fremdeles ikke hadde sluttet) ble jeg så desperat at jeg ringte til et hypnotisør og forklarte problemet.Hun kunne fortelle meg at det var vanlig å ha 3-4 behandlinger for røykeslutt - og jeg sa jeg bare hadde tid til en, for jeg skulle jo opereres om 2 dager. Jeg fikk time samme dag med lovnad om at hun skulle gjøre sitt beste.

Jeg tenkte at "det er nå det gjelder - dette MÅ funke!"

Jeg gikk inn på kontoret hennes som ihuga storrøyker - og gikk ut 2 timer etterpå som røykfri. Faktisk så kjentes det ut som om jeg aldri hadde røyka og når jeg tenkte på det så kunne jeg ikke forstå at jeg hadde gjort det!

Jeg hadde ikke røykesug og puttet ikke nevneverdig andre unødvendige ting i munnen heller (men det hadde jeg bedt henne om å prate om i hypnosen - for jeg ville ikke bli feit bare fordi jeg slutta å røyke). Faktisk så var det helt uproblematisk! Hadde aldri trodd det. Men hadde jeg hatt muligheten til å ta de siste behandlingene, så hadde jeg gjort det - for 4 uker etter, så VALGTE jeg å starte med røyking igjen.

Det var ikke fordi jeg hadde røykesug, men fordi jeg hadde lyst til å røyke igjen. Duste meg :tristbla:

Men anbefales om du virkelig VIL slutte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...