Gå til innhold

Motivasjon til å slanke seg mer...


annma25

Anbefalte innlegg

På 4 måneder har jeg gått ned 9 kg. (gikk på ketolyse) jeg veier nå 70 kg og er 166 cm høy ca. jeg merket godt på klærne mine at de var blitt altfor store, men samtidig når jeg ser meg selv i speilet så ser jeg den jeg var før da jeg veide mer.... jeg hadde sikkert følt meg stor uansett hvor mye jeg hadde gått ned tror jeg.... føler at jeg skulle gått ned mer, men hvor mye skal jeg gå ned denne gangen? mitt siste mål har jeg jo klart nå som jeg er nede i 70 kg. jeg kan ikke huske sist jeg var under 70.. men jeg har alltid drømt om å kunne være "tynn" liksom.. men samtidig ikke for tynn... jeg orker ikke å gå på ketolyse igjen.. selv om det funker bra, så vil jeg heller ha et kosthold der man kan spise litt mer vanlig mat liksom...man legger jo bare på seg igjen når man begynner å spise vanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter min mening er det dummeste man gjør å slenge seg på slankekurer, og dermed havne i jojo-slankefellen. Med en gang man slutter på kuren, raser man opp i vekt igjen og gjerne mer enn det man var før. Finn heller et kosthold du vet du kan ha resten av livet ditt, og begynn å tren. Det er hvertfall mitt råd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er vel eneste som hjelper i lengden.. bare det at jeg er veldig utålmodig av meg, og ting liksom skal skje fortest mulig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Du har vært kjempeflink! Nå har ikke jeg erfaring med ketolyse, men jeg regner med at du kan fortsette på et lavkarbokosthold, som er mer variert enn ketolyse. Du kan ikke regne med å kunne gå tilbake til ditt gamle kosthold, og det vil du vel ikke heller.

Hvis du er helt fed up på lavkarbo, vil jeg tro at du gradvis kan introdusere mer karbohydratholdig mat i kostholdet ditt, men sørge for at det er langsomme karbohydrater og i moderat mengde. Du blir da nødt til å kutte ned på den fettrike kosten du spiser i ketolysefasen, fordi det er endel kalorier/energi i karbohydrater, og spise magrere kjøtt- og meieriprodukter, samt mer frukt og grønnsaker, og få i deg fett hovedsaklig fra fisk og plantefett. Dette vil være tilnærmet likt et mer "vanlig" norsk kosthold, og jeg har så langt gått ned endel i vekt ved å følge et slikt kosthold.

Dere som har erfaring med ketolyse og lavkarbo får tilgi hvis jeg feilinformerer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...