Gå til innhold

Diamanten i gifteringen falt ut!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Diamanten i gifteringen min falt ut da sønnen vår kastet ringen på de steinharde flisene på badegulvet. Heldigvis fant jeg den igjen, etter at både mannen og jeg har lett lenge ... :hoppe: Var rimelig fortvilt ei stund, ny diamant koster 2000,- :dåne:

Så nå lurer jeg på hvor mye det koster å sette inn diamanten igjen?

Må jeg sende den inn, eller er det noe gullsmeden gjør i butikken, mens jeg venter?

Kan jeg gå til hvilken som helst gullsmed, eller må det være en som har riktig merke ringer?

Jeg får vel satt inn den gamle diamanten, den er jo ikke skadet eller noe?

Håper noen har svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fint få satt inn den gamle diamanten hvis du ønsker det.

Men det er ikke sikkert at den gullsmeden du leverer til kan fikse det selv, de aller fleste gullsmeder sender smykker til en fatter, som kan sette steinen i innfatningen.

Det er nemlig en egen utdannelse man må ha i tillegg til vanlig gullsmedutdannelse, og ikke alle kan det. Er det en veldig enkel innfatning vil de fleste gullsmeder kunne gjøre det selv, men det kan hende de velger å sende den bort for sikkerhetskyld uansett.

Det er likevel en del gullsmeden må gjøre med ringen før de sender den vekk, hvis ringen har blitt skadet.

Alle gullsmeder vil kunne reparere den uavhengig av om de selger samme merke selv.

-hilsen gullsmedstudent

Gjest AnonymBruker
Skrevet

En gullsmed fikser det. Jeg har måtte levert inn ringen, og hentet en dag og to etter, men det kan kanskje variere alt etter hvor travelt gullsmeden har det / hvor mye arbeid som må gjøres med ringen. Jeg betalte vel 300 tror jeg.

Skrevet

Takk for svar! :biggrin:

Da satser jeg på at de kan gjøre det her i byen, og at de slipper å sende den inn. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :biggrin:

Da satser jeg på at de kan gjøre det her i byen, og at de slipper å sende den inn. :)

ps: hold den unna barn neste gang...eller beste..ikke ta den av

Skrevet

ps: hold den unna barn neste gang...eller beste..ikke ta den av

Holde den unna barn skal jeg gjøre, men å ikke ta den av blir vanskelig da jeg må vaske hendene av og til. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...