Gjest Kevlarsjäl Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 I det siste har jeg hatt helt vanvittig stort behov for søvn! Sover gjerne fra klokken 23:00 til klokken 15:00 de dagene jeg ikke er på jobb, og føler meg ikke uthvilt etterpå.. Er 19 år, jobber turnus (dagtid/kveldstid annenhver uke) og spiser sunt. De dagene jeg jobber dagtid og må stå opp klokka 07:00 må je g bare gå og legge meg rett etter jobben.. Dette kan vel ikke være normalt? Føler meg ikke slapp og passer på å spise variert, og tar tran og vitamintilskudd. Er det noen som har noen smarte måter jeg kan redusere søvnbehovet mitt tilbake til "normalt" med 7 timer natta? Er lei av å sove bort hele dagen..
Pjukset Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Gå til legen og ta blodprøver. Hva består kostholdet ditt av, på en typisk tag?
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Jeg tok blodprøver for tre måneder siden og fikk påvist at det ikke er jernmangel værtfall. Men ting kan jo endre seg Kosthold på en typisk dag: Frokost: havregrøt med frukt, eventuelt to brødskiver med smør+ost+kjøttpålegg+tomat og agurk. Vann, vitaminer og tran. Lunsj på jobben: eple + yoghurt, en bolle, en del kaffe og te, mye vann Middag: alt mulig, men er vel en variabel av kjøtt + potet/pasta osv + salat Kvelds: skive + en kopp te Tror ikke jeg mangler noen næringsstoffer..? Er også i normalt aktivitetsnivå, sykler til jobben uten å bli utmattet, tar en joggetur i uka og svømmer når jeg kan.
Auri Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Det kan være mange ting... Post-traumatisk stress, et utslag på depresjon, kroppen din som avreagerer etter Beskjeden... Det er nok bare for en fase og går over etter hverrt Men det beste er om du greier å tvinge deg selv opp etter 7-8 timers søvn, for du blir faktisk bare mer sliten av å sove for lenge. Få faren din til å hjelpe deg opp om morran om han er hjemme og sånt. Du veit hvor mye jeg pleide å sove før; eneste som har hjulpet meg er TVANG og å være dritstreng...
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Er ikke sikkert du mangler næringsstoffer, men det er greit å sjekke. Leger sjekker ikke så mye når de sier de har sjekket "alt". Jeg ville bedt om å sjekke alt av mineraler/vitaminer/hormoner. Hva slags type brød spiser du, og hva slags type vitaminer tar du?
Sugerøret Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 Thyroxin mangel gir trøtthet vet jeg. 3mnd siden siste test = da ville jeg bedt om nye prøver,sjekke alt fra a-å inkl.allergi /ømfintlighet for mat
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 Takk for svar folkens! Håper ikke jeg er gravid, regner med tante rød kommer nå på torsdag og avkrefter det. Resten av rådene er veldig fine, jeg får tvinge meg selv til å lage et slags fast svønmønster, så godt det går opp mot turnusjobbinga. Legetime har jeg om et par uker, så da får jeg vel tatt noen tester da også. Blir bare litt forvirra, føler meg som jeg er fjorten år igjen. Da pleide jeg også å sove veldig mye. Men da var jeg til gjengeld veldig deprimert.
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2010 #9 Skrevet 2. mai 2010 Jeg gikk på p-piller for noen år tilbake. Hormonene gjorde mye stygt med humøret mitt og jeg var deprimert inntil kjæresten min foreslo å kutte ut p-pillene. Det var som om å bli født på ny, én uke så var jeg glad igjen. Men, husker jeg sov veeeldig mye denne perioden(disse årene.. huff) Jeg vet ikke om søvnen var en raksjon på depresjonen eller p-pillene, men du kan jo tenke på det. Skummelt hvordan hormonene i p-piller virker inn på noens kropper.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå