Gå til innhold

Fritak for omregistreringsavgift?

Lilybell

Anbefalte innlegg

Hei folkens !

Eg vurderer å kjøpe bil (brukt), men eg lurer på et par ting, og setter veldig stor pris på tips for eg har aldri kjøpt bil før.

1) Hvorfor er noen biler fritatt for omregistrering? ( har vært inne på tollvesenet sine sider ,skjønte ingenting, men er noe "skummelt" eller er det helt ok å kjøpe en bil som er fritatt)

2) Noen tips til hvilke bilmerker som er best/ billigst i drift?

3) Hva er det viktigste å se etter når man kjøper bil? ( skal seff ta en NAF-test men det blir dyrt hvis eg skal teste hver eneste bil)

Hadde vært flott om noen kunne hjelpe meg med dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

1) Hvorfor er noen biler fritatt for omregistrering? ( har vært inne på tollvesenet sine sider ,skjønte ingenting, men er noe "skummelt" eller er det helt ok å kjøpe en bil som er fritatt)

Regner med det er omregistreringsavgiften du har lest om.

Veterankjøretøy er fritatt for omregistreringsavgift. (30 år eller eldre.)

Biler som har vært registrert på en eier i to måneder eller under er fritatt for omreg.avgift hvis neste eier omregistrerer bilen innen den tid (det hjelper ikke å bare levere salgsmelding forsikring og andre forhold må være i orden). Dessuten må forrige eier ha betalt avgiften, den kan ikke ha vært registrert over på ektefelle, gjennom arv og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er omregistreringsavgiften du har lest om.

Veterankjøretøy er fritatt for omregistreringsavgift. (30 år eller eldre.)

Biler som har vært registrert på en eier i to måneder eller under er fritatt for omreg.avgift hvis neste eier omregistrerer bilen innen den tid (det hjelper ikke å bare levere salgsmelding forsikring og andre forhold må være i orden). Dessuten må forrige eier ha betalt avgiften, den kan ikke ha vært registrert over på ektefelle, gjennom arv og lignende.

Aha, skjønner...tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...