Gjest Anjelika Skrevet 16. mai 2010 #21 Skrevet 16. mai 2010 Jeg synes Nintendo Wii er kanonkjedelig konsoll, er vel kanskje en av de få som ikke synes det er morsomt å "bowle" eller spille mariokart på fest en gang i skuddåret engang. Det finnes jo noen gode titler, men mesteparten er barnslig og kjedelig. Jeg har selv PS3, kjøpte den pga noen spillserier som var ekslusive for den (metal gear solid og final fantasy - ff13 har dog kommet på xbox også, men det var ikke planen når jeg kjøpte konsoll). Er fornøyd nok med den, men det virker som spillene jevnt over er noe dyrere på ps3 enn xbox så sistnevnte kan kanskje bli mer økonomisk i lengden. Men jeg har hatt playstation hele livet da, så det blir litt en lojalitetsgreie og vanesak også =)
Max Magnus Skrevet 16. mai 2010 #22 Skrevet 16. mai 2010 Kort oppsummering over hvilke spilltyper som passer til hvilken konsoll (etter min erfaring): 1. Sportspill, bilspill, bevegelsesspill, mario og andre plattformspill - Playstation Wii 2. Skytespill, noen bilspill, krigspill, historiespill - xbox 3. Samme som til xbox + singstar og karaoke, guitar hero, andre musikkspill, plattformspill - Playstation 3 Jeg personlig liker wii svært godt. Fordi jeg er ivrig med bevegelses- og sportsspill. Men samtidig funker det jo med karaokespill og mariokart. Men wii har relativt dårlig grafikk i forhold til de andre to spillkonsollene. Bilspill er fyfy på alt unntatt PS3/PC. Bilspill er bare tull med håndkontroller - skaff ratt og pedaler.
I.am.me Skrevet 16. mai 2010 #23 Skrevet 16. mai 2010 Bilspill er fyfy på alt unntatt PS3/PC. Bilspill er bare tull med håndkontroller - skaff ratt og pedaler. Spørs i hvilken grad du spiller bilspill. Det fins jo sånne enkle ratt til wii konsoll også. Ikke at det fungerer så bra, men er lettvint for f.eks barn som vil spille barne bilspill.
Anglofil Skrevet 17. mai 2010 #24 Skrevet 17. mai 2010 Vi har Xbox360 og Nintendo Wii. Jeg liker begge konsoller, på hver sin måte. Jeg synes ikke Xbox360 er spesielt bra på slike spill jeg liker, synes det er mye bil og skytespill og lite spill ala Mario og plattformspill. Xbox360 har mange spill som kan lastes ned som jeg liker, men ville nok aldri kjøpt denne konsollen selv hvis det ikke hadde vært for at Xbox360 var noe kjæresten min hadde fra før. Ift Wii'en, så bruker jeg den veldig mye, har mange gode treningsspill som jeg bruker, samt Mario og diverse. Mvh Yvonne
Berentsens Skrevet 17. mai 2010 Forfatter #25 Skrevet 17. mai 2010 Hvilke sjangre tenker du på da? Skyting, bilspill, arcade, barn? Ja, alle de kategoriene der. Er veldig glad i skyting og bilspill, også sportsspill. Har barn på under 8 år, så noen spill til dem også.
Max Magnus Skrevet 20. mai 2010 #26 Skrevet 20. mai 2010 Ja, alle de kategoriene der. Er veldig glad i skyting og bilspill, også sportsspill. Har barn på under 8 år, så noen spill til dem også. Til barn: * Eyepet (en virtuell og hårete "ape" som du styrer via det medfølgende kameraet. Kan også være morsomt for voksne i små mengder) * Buzz Junior (TV-show i spillformat - finnes i 3 utgaver) * Sonic og Sega All Star Racing (de gamle heltene fra SEGA er vekket til live i denne kopien av Mario Kart) * GTI Club (arkaderacing som er enkelt å forstå) Til voksne: * Heavy Rain (et svært utradisjonelt spill/film som forsøker å få frem hele følelsespekteret til spillerne - er i utgangspunktet kun for en spiller av gangen, men flere kan delta i avgjørelsene som blir tatt [ANBEFALES]) * FIFA 10 (tradisjonelt fotballspill hvor du kan lage din egen proff, være manager og spille tradisjonelt) * Mirror's Edge (enda et utradisjonelt og krevende spill hvor du styrer bevegelsene til både armer og ben med kontrollen - du velger selv hvor voldelig spillet skal være) * GTA IV (vold, vold og mer vold - ikke noe man spiller når barna er våkne) Det er noe å starte med, men jeg anbefaler deg å besøke spillsidene til Playstation så kan du selv velge aldersgrenser og sjangre.
Berentsens Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #27 Skrevet 20. mai 2010 Kjøpte PS3 i dag. Har foreløpig kjøpt spillet Hevay Rain. Ut fra beskrivelsen og trailer som jeg har sett, virker det veldig lovende. Skal teste det ut senere i kveld. Takk for tipset Max Magnus! Barna ønsker seg singstar, så da blir nok det kjøpt til dem:)
Max Magnus Skrevet 21. mai 2010 #28 Skrevet 21. mai 2010 Kjøpte PS3 i dag. Har foreløpig kjøpt spillet Hevay Rain. Ut fra beskrivelsen og trailer som jeg har sett, virker det veldig lovende. Skal teste det ut senere i kveld. Takk for tipset Max Magnus! Barna ønsker seg singstar, så da blir nok det kjøpt til dem:) Gratulerer! Håper dere blir fornøyd og finner mange interessante titler i butikkene
Gjest Hard Ride Skrevet 21. mai 2010 #29 Skrevet 21. mai 2010 (endret) Ser at du har valgt konsoll, men hiver inn tanker for andre som tenker på å gå til butikken. dette er ikke en fullstendig liste over hva som bør vurderes, bare noen få innspill. Xbox: Selv sverger jeg til 360 pga. spillutvalget og xbox live med tilhørende arcade spill. (personlig valg, min type spill) Noen nevner at xbox har et rykte for å streike, men mange av de problemene er fikset i de nye modellene, så hvis man kjøper en xbox360 i dag har man lite eller ingenting å bekymre seg for. Mange vil også si at xbox360 lager mye lyd, men den har fått en oppdatering for en stund siden som gjør at man kan installere spillet på harddisken. Da lager den merkbart mindre støy. Bare logg på xbox live, så oppdaterer den. (PS3 lager mindre støy enn xbox360 fordi spillene MÅ installeres.) Xbox har også en bedre historie med nedlastbart innhold, som PS3 eiere av og til har gått glipp av, eller har ventet lengre på når det kommer til multiplattform-spill. PS3: Sony satser på lengre levetid med PS3. Med PS3 kjøper du også en bluray-spiller. Den er dyr, men hvis du ikke har dvd-spiller så er jo det en bonus. (360 kan selvfølgelig spille vanlige dvd-plater) Endret 21. mai 2010 av Hard Ride
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå