Gå til innhold

Promillekalkulator på nett

antibac

Anbefalte innlegg

Hei!

Er disse til å stole på? Jeg har litt lyst å øvelseskjøre i dag, drakk 6 halvlitere i går (begynte 21:00 og var ferdig cirka 01:30), og ifølge alle disse kalkulatorene er jeg promillefri. Jeg har jo ikke peiling, men det har jo faktisk gått ganske mange timer siden jeg drakk så jeg burde jo riktignok ikke ha promille nå?

Ja, jeg vet at man bør ha kjøreforbud dagen derpå, men jeg var jo faktisk ikke dritfull. Hva hadde dere gjort? Hva pleier dere å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Er disse til å stole på? Jeg har litt lyst å øvelseskjøre i dag, drakk 6 halvlitere i går (begynte 21:00 og var ferdig cirka 01:30), og ifølge alle disse kalkulatorene er jeg promillefri. Jeg har jo ikke peiling, men det har jo faktisk gått ganske mange timer siden jeg drakk så jeg burde jo riktignok ikke ha promille nå?

Ja, jeg vet at man bør ha kjøreforbud dagen derpå, men jeg var jo faktisk ikke dritfull. Hva hadde dere gjort? Hva pleier dere å gjøre?

De kalkulatorene du finner på nett er basert på gjennomsnittet. Du kan ha både tregere og raskere forbrenning enn det de går ut fra. Som en generell regel kjører jeg aldri dagen derpå dersom jeg har drukket meg beruset kvelden før. Beruset er da ikke det samme som drita... Hvor mye det er, avhenger av formen og hva jeg drikker. Det er du som må vurdere i hvert enkelttilfelle om du er i fysisk form til å kjøre bil. Er du i tvil, så er du ikke i tvil - da lar du bilen stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...