Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Hvor vanskelig/lett er det å få noen sendt ut av landet? Dette er snakk om en skandinavisk person som er bosatt i Norge, har fast jobb og grei inntekt, aldri vært innblandet i noe ulovlig og lever et relativt rolig liv. Det er vel ikke mulig å få denne personen sendt ut av Norge uten å evnt fabrikkere "bevis" på at personen har evnt gjort noe ulovlig? (det er ikke snakk om at jeg vil ha noen sendt ut, så det trengs ikke diskuteres )
Gjest Blondie65 Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Dette er en ren glemmesak. Hørt om EU og EØS? Fri arbeidsinnvandring - etc.? Glem det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Jeg skjønte mindre av ditt svar. Hva er det du mener? "Glem det" - det er ikke jeg som har planer om å få noen kastet ut av landet, jeg er vel mer redd for at jeg skal bli kastet ut om du må vite det. Det er en lang historie, så gidder ikke forklare alt rundt dette. Eneste jeg lurte på var hva som evnt måtte til for at en person skal bli kastet ut.
Gjest Blondie65 Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 EU og EØS er et samarbeide over landegrensene som gjør at blant annet nordmenn, svensker og dansker kan dra fritt i disse landene og søke arbeid. Man kan altså ikke bli kastet ut pga annet enn kriminelle handlinger. Man kan ikke kastes ut bare fordi man er svensk.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 Ok, takk. Da virker det som at jeg ikke trenger å bekymre meg så veldig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå