Gå til innhold

sofa fra IKEA( og andre møbler)

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei. Bor langt borte fra IKEA så får bare sett varene i katalogen=( Skal innrede et helt hus, og det er jo kjempedyrt.Har derfor tenkt å bestille mesteparten fra IKEA. Synest EKTORP sofa ser pen ut( har bestilt stoffprøver) , noen som har Ikeasofa? er dere fornøyd? Har små barn så satser ikke på evigvarenede sofa i denne omgang, men holde seg pen i noen år er jo greit. Har og sett etter spisebord, BJØRNA ser ok ut, passe stort og passe farge( honningbeiset kjøkkeninnredning) Hvilke stoler ville dere valgt til? Kurvstoler? og BONDE hylleseksjon? kom med gode innredningforslag til meg!!! Stue på 30kvm i L-form, masse vinduer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Synest EKTORP sofa ser pen ut( har bestilt stoffprøver) , noen som har Ikeasofa? er dere fornøyd? Har små barn så satser ikke på evigvarenede sofa i denne omgang, men holde seg pen i noen år er jo greit

Har hatt vår Ikea sofa i 6 år nå, veldig fornøyd! Trekket kan tas av og vaskes, og det er praktisk! Husker ikke hva moellen heter. Har to ville gutter på 6 og 9 år, så den har fått hard medfart! :ler:

Lykke til med innredningen!

Dina

Skrevet

Kjenner ikke til den aktuelle sofaen, men Bonde-serien er kjempefin. Det er også Magiker, som også er et reol m.m-system.

Skrevet

Vi kjøpte sofa fra Ikea for et års tid siden og er veldig fornøyde.

Vi kikket først på Ektorp, men droppet den fordi trekket hang ganske løst på modellene som var utstilt, og sånn sett ikke var spesielt pent...(så heller ikke fram til å stå å stryke en hel sofa :lol: )

Vi endte på Tomelilla, og er som sagt super-fornøyde!!

Skrevet

Jeg syns mange av sofaene til Ikea er harde og vonde og sitte i. Så jeg ville absolutt ikke kjøpt en uten å prøve den først! At de er stilige å se på betyr ikke nødvendigvis at de er behagelige!

Skrevet

tror det er Ektorp (3seters sovesofa) vi har, den er SUPERgod å sitte i!! :hoppe: og ligge i. og sove i. osv osv..

men putene ser veldig slitne ut fort, må nesten banke dem hver dag for at de skal se fine ut.

Skrevet

Vi har Ektorp sofa (tror jeg :o ) 3 + 2 seter. Er veldig fornøyd med den. Har nå hatt den i 3 år, og den er fremdeles ganske fin (til tross for to viltre barn på 7 og 1 ;))

Skrevet

Jeg er litt enig med siste innringer,det teller mer at sofaene er gode å sitte i ja.Og jeg er ikke så veldig glad i sofaene til Ikea pga dette.Men ellers har jo Ikea endel greie og rimelige ting.

Skrevet

Var nettopp på IKEA og prøvesatt alle sofaene. De fleste var for dype, dvs. at sitteputene var for lange. Fikk ikke en god sittestilling i dem hvis jeg ikke satt med bena oppi setet og det er jo ikke alltid meningen. Ellers følte jeg at jeg måtte sitte "rett ut" med bena, ingen naturlig bøy i kneet.

De fleste hadde også store puter som rygg, og etter en prøvesitt så de "rotete ut", mye dandering for å få god sittestilling.

En sofa likte jeg. Den leveres i Microfiber eller skinn. 2- og

3-seter eller hjørnesofa, fotskammel og lenestol. Microfiber er stoff som kjennes ut som semsket lær. Utrolig deilig å ta på, og å sitte i.

Farge mørke brun, lys beige/crem og grå (den var veldig kald).

Skulle jeg hatt den ville det vært de 2 første fargene.

Forskjellen på denne sofaer og de andre er bl.a. at putene er sydd fast. De sklir ikke ut, og må ikke danderes. Derfor ser den fin ut hele tiden.

Stoffet er også penere, så den ser ikke så billig ut som noen av de andre sofaene der.

Puh... dette ble mye. Bestill fargeprover på den sofaen, og kjenn hvor deilig den er å ta på.

Skrevet

Vi har en sofa fra IKEA og er kjempe fornøyde. Tror den heter Karlstad eller noe sånt.

Gjest Anonymous
Skrevet

TITTI72!! Hva heter den modellen du så på i brunt/ creme og husker du pris?

Skrevet

Tror 2 x treseter ca. 12.000,-

Puffen 1.600,-

Hjørnesofa 16.000,-

Er ikke helt sikker men det er ganske nært.

Den var mye billigere og finere i Microfiber enn skinn.

Skal titte innom IKEA's (dårlige) nettsider og se om jeg finner ut navnet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Titti. takk for kjapt svar. Fant frem katalogen og tror det kan være Malshult du mener. Den ligner på Natuzzi( bohus) skinnsalongene eller?

Skrevet

Sorry. Fant ikke den på nettsiden (hater ikeas dårlige nettsider, finner aldri det jeg leter etter). Kanskje det er helt ny modell?

Ring IKEA på Slependen og spørr etter sofa avd. Si at det er en av de borteste sofaene (lengst vekk fra utgangen) som leveres med fastsydde puter i skinn og Microfiber og nevn de tre fargene. + fotskammel.

Da burde de kunne hjelpe deg med hvilken side den står på i katalogen.

Lykke til!!

Skrevet

Husker ikke navnet. Er så mange "rare" navn der så det eneste jeg husker er at jeg har hørt navnet. Jooo, jeg tror det er den. 95% sikker faktisk. Hadde (og har fortsatt) lyst til å kjøpe den men har ikke råd enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...