Gå til innhold

På tide å ringe barneverne?

Fremhevede innlegg

Gjest Dainty
Skrevet

Hun kjenner ikke ungene, hun kjenner ikke dama, alt hun har å gå etter er at hun sitter ved vinduet og observerer at det kommer og går menn i det huset + at hun har hørt stygge rykter i den forbindelse.

Barnevernet sliter allerede med kapasitet i forhold til å kunne hjelpe dem som virkelig trenger det.

Og hvordan vet vi hvem som virkelig trenger det? I de aller fleste tilfeller har vi ikke mer enn mistanker å gå etter når det gjelder barn og foreldre rundt oss. Og det at barna virker velkledde og veltilpassede, betyr ikke at de har godt av å leve i et miljø som TS frykter at de lever i.

Videoannonse
Annonse
Gjest Dainty
Skrevet

hun spurte oss om vår mening, får vi ikke lov å yte vår mening da?

Jo, jeg har vel aldri sagt at dere ikke får lov til dette?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hun kan vere frisør, fotpleier, synsk, eller ett eller annet i den dur...

Hun kan drive med piercinger, tatoveringer, coaching, ernæring osv osv osv også.

Gjest Gjest
Skrevet

er jammen meg ikke rart barnevernet ikke rekker over alt...

Gjest gjest
Skrevet

Nå har du jo en gyllen sjanse til å finne ut hva som forgår. Hun er jo gravid, og vil vel da ikke holde samme aktivitetsvnivå som før....

Gjest Gjest
Skrevet

Her høres det ut som det er ett av to som er tilfelle:

Enten:

1. Hun er faktisk prostituert

Eller:

2. Hun har en helt annen jobb som hun kan jobbe med hjemmefra (siden det er så mange menn som kommer; kanskje hun er urolog med privat praksis i det store huset sitt), og TS har altfor god tid til å sitte i vinduet sitt og følge med på hvem som kommer og går hos naboen.

Utfra det TS sier kan ikke vi avgjøre om det er det ene eller det andre som foregår. Jeg foreslår at TS gjør seg litt mer kjent med denne naboen selv før hun trekker en konklusjon om hva hun tjener penger på. Hvis hun deretter fremdeles tror at vedkommende er prostituert, og bedriver praksisen sin med barna tilstede i huset, er det naturlig å gi en bekymringsmelding til barnevernet.

Hvis ikke: ligg unna!

Gjest Gjest
Skrevet

Jammen, så kjekt!

Det er BARNEVERNET jeg skal ringe for å få bekreftet eller avkreftet rykter. At jeg aldri har tenkt på det før :klaske:

Gjest Kiro
Skrevet

Jammen, så kjekt!

Det er BARNEVERNET jeg skal ringe for å få bekreftet eller avkreftet rykter. At jeg aldri har tenkt på det før :klaske:

NEI, men det er BARNEVERNET du skal ringe for når du er bekymret for barn. På meg høres det ut som om folk tror barnevernet tar barna dersom man ringer. Det er ikke tilfelle. Barnevernet er der for å gjøre det beste for barna. De er også der for VEILEDNING av f.eks. forvirra naboer, eller foreldrene selv.

MEN, jeg synes dette likner mer på mobbing fra nærområdet, enn en alvorlig livssituasjon for barna. Slik jeg oppfatter det har nærområdet bestemt seg for å ikke like denne damen, og dermed begynt å spre rykter. I det tilfellet er det bare videreføring av mobbingen dersom man ringer barnevernet, fordi man vil sette henne i en veldig avmaktsposisjon. Hva med å gi henne en sjanse?

Gjest Gjest
Skrevet

I det tilfellet er det bare videreføring av mobbingen dersom man ringer barnevernet, fordi man vil sette henne i en veldig avmaktsposisjon. Hva med å gi henne en sjanse?

Dette er jeg enig i. Barnevernet er dessverre altfor villig til å la seg bruke av mobbere!

Gjest omega
Skrevet

Hva om dama er flink til å (f.eks. barbere) og de som er gjennom huset hennes er der bare for å se bedre ut. Da er det naturlig at det kommer mange av dem, for man trenger å barbere seg ofte; de kommer igjen fordi hun er flink.

Hva vet du? Se på Paradise Hotel istedenfor.

Skrevet

Der er mulig å ringe barnevernet og spørre på generelt grunnlag, uten å oppgi hvem det gjelder, i første omgang...

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan gi en bekymringsmelding via helestasjonene. De har jo oppfølging av ungnene.

Skrevet

Oj, jeg bør kanksje varsle barnevernet om at det ikke selges sex her i huset selv om det gjerne er menn innom her flere ganger om dagen.....Går inn via hagen og verandaen gjør de også, hvor mistenkelig er vel ikke det???

Min samboer driver eget firma, med hjemmekontor. Og guttene kommer innom her til alle døgnets timer for å hente arbeidsordrer, levere timelister, kontantoppgjør osv osv. Noen ganger er det bare så vidt innom ,andre ganger er de ganske lenge ( kommer de midt i middagen blir det gjerne en matbit på de også...)

Men kanskje jeg slipper unna bygdedyret siden jeg har en mann??

Det at folk kommer og går er neppe grunn nok til å mene noe som helst om hva denne kvinnen driver med. Og jeg kan uten problemer komme på en haug av grunner som for meg er langt mer sannsynlig enn at hun selger sex, Kanskje har hun ganske enkelt mange kompiser eller hun driver med regnskap, fotpleie, tatto, healing, spår i te-grut, friserer ............

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Er det noen her som har vurdert muligheten for at dette bare er kompiser?

VENNER?

Jeg synes ikke du skal ringe barnevernet. Jeg synes du skal snakke litt med dama først, gå en tur på besøk og sjekke tilstanden.

Dette blir litt for bygdetroll for min del. Snoke sånn på naboen med haukeøyne og så sladre om det etterpå..

Æsj!

Skaff deg beviser.

At noen går ut og inn av døra er ikke bevis.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS minner om en typisk forstadshusmor som sitter i vinduet og spionerer på naboen, slenger dritt til de andre overvektige nabodamene, for så å gi den stakkars enslige moren stygge blikk og slengbemerkninger bak ryggen. Finn deg en jobb eller noe annet å gjøre på fritiden din!

Skrevet

TS minner om en typisk forstadshusmor som sitter i vinduet og spionerer på naboen, slenger dritt til de andre overvektige nabodamene, for så å gi den stakkars enslige moren stygge blikk og slengbemerkninger bak ryggen. Finn deg en jobb eller noe annet å gjøre på fritiden din!

veldig unøvendig å skrive det der mener jeg nå...

Dere husker den saken om faren som holdt dattera si innesperret i mange år og hadde barn på hun?Slike saker gjør at denne verden kanskje våkner litt . Nesten bedre å bry seg for mye enn at det dukker opp flere slike saker der naboene IKKE brydde seg

mener ikke at nabon holder noen fanget....men man kan jo bry seg hvis man føler at noe er galt

Skrevet

Det er jo helt forferdelig hvis denne damen har falske rykter på seg. Men det er da enda verre for barna hvis hun virkelig *er* prostituert og ingen gjør noe. Jeg går da ut i fra at barnevernet ikke tar fra henne barna hvis det hele er en "misforståelse" bygget opp av sladrekjerringer.

Skrevet

Bare ring du! Er bedre å ringe enn å ikke ringe...

Og du kan melde fra anonymt. Barnevernet er nødt til å sjekke saken, så det er bedre at du viser bekymring enn å ikke gjøre det..

Ring du:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...