Gå til innhold

På tide å ringe barneverne?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sitter her å lurer på om jeg burde melde naboen til barneverne?

Hun er alene med 4 unger mellen ca 2 og 13 og er bare i beggynelsen av 30-årene selv tror jeg. Føler ikke at det er noe bra for ungene å vokse opp der da jeg er temmelig sikker på at hun selger sex. Hver dag omtrent så ser jeg fremmede menn komme og gå, stort sett nye hver gang, men også noen gjengangere. Og nå er henne visst gravid i gjen. Da er det 5 unger hun må ta seg av alene. Ikke er hun i jobb heller så hvordan hun får alle pengene fra kjønner jeg ikke, med mindre hun selger sex selvsagt. For penger, det ser det ikke ut som hun har problemer med akkurat.

Hva ville du gjort? Er det best å bare ringe barnevernet?

Videoannonse
Annonse
Gjest imli
Skrevet

Eg trur eg ville hatt litt meir å gå på. Veit du noko om korleis ungane har det?

Kanskje du skal ta deg eit besøk? Kan jo hende alt har ei naturleg forklaring.

Skrevet

Oi, jeg vet ikke hva jeg har hadde gjort. Men hva med å prøve å bli kjent med henne? Er ikke unaturlig at naboer prøver å bli kjent med naboer. :)

Skrevet

Selv om hun selger sex, så kan hun jo ta godt vare på ungene sine. Så har du ikke noe annet å utsette på dama, så kan du spare den telefonen.

Du skriver jo ikke noe om hvordan ungene har det, er dem på skole/barnehage om dagene når mannfolka kommer feks?? Eller blir dem sendt ut på gata, eller er dem inne i huset?? Ser dem skitne og ustellte ut?? Osv osv......

Tror du bør ha litt mere å fare med før du tilkaller barnevernet.

Å få besøk av mannfolk er tross alt ikke forbudt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det ser ut som de har det bra, men det kan da ikke være sunt å vokse opp i et hus der mora selger sex og få besøk av 10-talls fremmede menn i uka som ligger med mora? Nå har jeg ikke hørt noe bråk eller tull der i fra, men man vet vel aldri hva disse kundene kan finne på heller?

Slik det ser ut fra utsiden så ser det nesten for perfekt ut, stort hus, pen hage og alt slik, hvordan det er innvendig vet jeg ikke. Ungene går i barnehage og på skole, men jeg har nå sett at det har kommet menn på kveldstid også når ungene mest sansynlig er hjemme.

Dette har også pågått i flere år og jeg har hørt fra flere at de tror hun er prostituert.

Nå er jeg ikke akkurat på talefot med henne heller så vet ikke om det hadde virket litt rart om jeg bare plutselig stod på trappa?

Gjest imli
Skrevet

Viss det ser ut som om ungane har det bra, så har dei det sannsynlegvis bra. Dumt å ring barnevernet då. Trur du ho selger sex, får du heller huke tak i mannfolka og anmelde dei istadet, viss du er så hypp på å melde folk ;)

Skrevet

Det er ikke bra for barn og se mannfolk komme ut og inn i huset. Noe som skurrer veldig om du ser det. Jeg ville kanskje tatt en telf til barnevernet og forklart. De sjekker jo om det er sunt miljø å bo i for barna.

Skrevet

tror ikke du har så mye å gå på desverre. å selge sex er ikke ulovelig(det er ulovelig å kjøpe det)

og selv om hun selger sex ,betyr ikke det at barna ikke har det bra hjemme.

Skrevet

Dette høres unektelig litt shady ut.

Ring barnevernet og hør hva de synes. De kan dette. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

hvorfor er du sikker på at hun selger sex?kanskje de mennene er familie eller venner.Slapp av litt før du antar ting.Ta deg en tur til henne og se.Så kan du begynne å anta ting.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bekymringsmelding til barnevernet er akkurat det; en melding om at man er bekymret. Det er barnevernet sin jobb å sjekke opp i bekymringen. Man trenger altså ikke ha "bevis" for å ta kontakt. Jeg ville selv vært bekymret hvis dette var min nabo og synes du gjør rett i å ringe barnevernet. Det er lov å ringe og diskutere saken uten å nevne navn i første omgang. Så kan du heller si hvem det gjelder hvis de sier at dette er grunn til bekymring...?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sier ikke du ikke skal ringe, men det finnes vel enkelte ting som også går an å gjøre hjemme. (Hjemmekontor)

Hun kan vere frisør, fotpleier, synsk, eller ett eller annet i den dur...

Men ja, det høres litt mistenkelig ut utifra det bildet du lager til oss.

Du vet best som ser det hver dag. Gå ved magefølelsen din og handle derifra.

Gjest Dainty
Skrevet

Fælt så negative folk var til å ringe barnevernet her da!

Om TS tror at noe kan være galt, så bør hun absolutt ringe og høre med barnevernet. Om de ikke finner noe å utsette på denne naboen, vil de jo heller ikke foreta seg noe.

Synes det er flott at TS bryr seg om hvordan nabobarna har det jeg, er alt for mange som har nok med seg selv!

Skrevet

Om TS tror at noe kan være galt, så bør hun absolutt ringe og høre med barnevernet. Om de ikke finner noe å utsette på denne naboen, vil de jo heller ikke foreta seg noe.

Synes det er flott at TS bryr seg om hvordan nabobarna har det jeg, er alt for mange som har nok med seg selv!

hun spurte oss om vår mening, får vi ikke lov å yte vår mening da?

Skrevet

Spør barnevernet, ikke kvinneguiden :)

Gjest annemor30
Skrevet

sikkert bare far til ungene

Skrevet

Ring barnevernet og spør du.

Men, jeg ville kanskje tatt en titt på ungene, ser de velstelte ut, glade og fornøyde, etc. For ut fra det du beskriver (foruten alle de mennene som kommer og går) så virker jo alt normalt.

Mamman kan jo faktisk være hjemmearbeidende, psykolog, coach, etc.

Det er ikke ulovlig og selge sex, og så lenge mamman eventuelt gjør det KUN på dagen, med alle ungene ute av huset, så er det vel "ok", på en måte...

Gjest Gjest
Skrevet

Hallo, det er ingen beviser på at noen som helst sellger sex her, minner om bygdesladder.

Skrevet

Enig, bygdedyret lever i beste velgående. Hvorfor kan du ikke ta kontakt med personen selv før du går til det skritt å ta kontakt med barnevernet? Du sier jo at ungene ser ut til å ha det bra.

Gjest Gjest
Skrevet

Hun kjenner ikke ungene, hun kjenner ikke dama, alt hun har å gå etter er at hun sitter ved vinduet og observerer at det kommer og går menn i det huset + at hun har hørt stygge rykter i den forbindelse.

Barnevernet sliter allerede med kapasitet i forhold til å kunne hjelpe dem som virkelig trenger det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...