Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Jeg var hos tannlegen forje uke, og jeg borret. Hadde hull mellom to tenner. Men problemet er at jeg kjenner nøyaktig hvor hun har "fyllt på" og det er ikke glatt som de andre tennene. Den første dagen virket det som om det "datt av" biter av det fyllet,og det er nå betraktelig mindre "fyll" enn når hun fyllte det igjen. Skal det være slik at jeg kan kjenne hvor hullet har vært pga fyllinga?? Kan ikke huske at det var slik de andre gangene jeg har borret..
Beauté Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Kontakt henne. Høres ikke ut som hun har gjort en god jobb.
Pingting Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 (endret) Hm, det hørtes ikke helt normalt ut, nei. Særlig hvis deler av fyllingen har ramlet ut - det bør du sjekke, for hvis det er lekkasje inn til tanna risikerer du å ende opp med betennelser og all mulig dritt. Dessuten er det bedre å sjekke en gang for mye enn en for lite - det blir fort dyrt hvis man venter lenge nok Jeg har flere fyllinger, og jeg kan nok kjenne forskjell på dem og resten av tanna hvis jeg virkelig går inn for det - men det er fortsatt ganske glatt, altså. Noen steder er det bittesmå "humper" som jeg merker når jeg bruker tanntråd, men de er bittebittesmå og ikke noe problem. Midlertidige fyllinger er litt ruere enn vanlige fyllinger, og der kan det ramle av biter - men det er en vanlig fylling du har fått, er det ikke? Endret 2. mai 2010 av Pingting
Gjest Trådstarter Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Ganske sikker på at det er vanlig fylling ja, fikk ikke beskjed om å komme tilbake igjen ihvertfall.
Pingting Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 Da er det ikke midliertidig nei - de skal man helst ikke ha i mer enn et par uker. Dessuten ser du det tydelig fordi de midlertidige er helt hvite og ikke tannfargede. Ring tannlegen på mandag du, dette ordner seg nok!
Beauté Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Du bør kontakte tannlegen for der det skal være fylling kommer det fort hull igjen. Rue tannoverflater skal man ikke ha, pga bakterier setter seg sterkere fast i tannen. Dermed får man hull.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå