Gå til innhold

Bryllupsgjest: hvor kort kjole?

Fremhevede innlegg

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg synes den er litt i korteste laget, særlig når den er så bar oventil. Men hva om du kjøper et tøft "underskjørt"? Gjerne noe som får kjolen til å stå bittelitt ut. Da får du de ekstra 10 - 15 centimeterne som en fin pyntekant nederst, og du slipper å føle at du har på deg en upassende kjole.

F.eks noe ala denne (selvsagt i en annen farge): http://www.vintagemint.com/wp-content/uploads/tutu_petticoat.jpg

Eller du kan enkelt lage et tyllskjørt selv (da ville jeg ikke brukt den stive nettingvarianten). Du kan lage det helt uten å sy, bare ved hjelp av en strikk og litt knyting. Ikke er det dyrt heller. Tenker da på dette materialet, men ikke så mange ulike lengder: http://i527.photobucket.com/albums/cc351/onebilliondollahs/tedda-tutu.jpg

Blonder kan også fungere bra om du finner riktig type.

Edit: Ser ikke ut som om lenkene fungerte, så jeg legger ut den lange varianten :P

Jeg synes dette var en veldig god idé, og det høres jo kjempestilig ut også! :)

Om du kan ha den kjolen du har linket til eller ikke, kommer an på dresskoden i bryllupet. Hva står det i invitasjonen? De fleste dresskoder sier at man skal ha lengre kjole enn den du viser til, men om det ikke er dresskode, så kan du jo fint gå i den :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om bruden har sagt det er greit, syns jeg godt du kan ha den kjolen! Hadde ikke reagert om det var i mitt bryllup heller:) Siden du skriver at du er kort og slank, er det liten fare for å se vulgær ut.

Skrevet

Så lenge rumpen din ikke synes og den ikke er vulgær på, så skulle du gjerne fått hatt den på i *mitt* bryllup. Om noen av de eldre hadde reagert på den, aner jeg ikke.

Skrevet

Bruden synes den er ok, det er det viktigste i mine øyne! Om du fortsatt tviler ville jeg valgt en sort tett strømpebukse (og enkelt sort tilbehør øvrig) for å "skjule" at du viser så mye ben. Men jeg syntes den var nydelig, og perfekt som kjole til å gå med i bryllup.

Og til du som har kjøpt kjole på Cubus; jeg har sett den kjolen i virkeligheten og den ser utrolig billig og dårlig kvalitet ut... Jeg ville aldri gått med den i bryllup!

Skrevet

Jeg synes den er for kort. Kanskje du kan høre med bruden?

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Snittet og skjørtelengden ser jeg ikke noe galt med. Men stoffet syntes jeg ble veldig feil... Stoffet skriker diskotek/ut og danse med jentene, ikke bryllupsgjest.

Skrevet

Tenkte å kjøpe den i sort, men den er kanskje litt for "discoaktig" til et bryllup..

Skrevet

Ja den var veldig discoaktig. Skrikende på sin egen måte.

Skrevet

Jeg ville kjørt en 100 deniers svart strømpebukse under, og noe over skuldrene:) Men da er det null problem!

Og sånne tutuskjørt selges på lindex nå i mange farger, på undertøysavdelingen- tror de koster 199 kroner. Hvis du vil ha et underskjørt som forlenger litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...