Gå til innhold

Du vinner 2 mill, hva gjør du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Høres egentlig ganske stilig ut. Neste gang (håper det blir en neste gang) jeg reiser ut, kommer jeg til å velge frankrike (har kjent folk i frankrike) eller statene. 8)

Litt lettere innen EØS landene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Da jeg var 20 hadde jeg allerede bodd et år i utlandet :ler: Må konkurrere litt med manji vettu.

Er det en konkurranse? Da leder jeg. ;) Hadde bodd et år i utlandet da jeg var 18 1/2 jeg. :briller:

Ellers ville jeg brukt 2 mill. til å betale all gjeld. Da ville vi fått mye mer å rutte med i mndn. slik at vi kunne gjort flere av tingene vi planlegger i årene framover allerede nå.

Skrevet

Først ville jeg skaffet mannen min operasjonen som han trenger. :D

Deretter ville jeg betalt gjeld, kjøpt leilighet, og tatt med mine beste venner + mannen min på en fin reise til Australia f.eks.

Tror ikke 2 mill holder til mye mer enn dette gitt.

Skrevet
Hva' date=' AUF, har du aldri vært på ferie!?[/quote']

Nei har nok ikke det. Har aldri hatt økonomi til det. Hverken da jeg bodde hjemme eller da jeg flyttet hjemmefra. Var en weekend i en by 4 timer unna en gang, that's it!

Har faktisk aldri vært på klassetur heller. Har vært ekstremt uheldig i livet regner jeg med :-?

Skrevet

Operert øynene mine så jeg slipper å bruke linser og briller mer!

Reist bort

Slettet mye gjeld

Kjøpt bunad... :ler:

Massevis av ting - og selvfølgelig bedt alle jeg kjenner på kjempemiddagsfest!!!

Suz :blunke:

Skrevet

/me liker kvinner med briller.

Får dem til å se smarte ut. :)

(... grrrr ....)

Skrevet

Betalt gjeld og satt resten på konto til ungene.....

Skrevet

(... grrrr ....)

/me bruker briller. :briller:

Skrevet

AUF: kan du definere ferie for meg? Dette høres litt for utrolig ut for meg. Har du ikke vært en helg i sverige eller danmark? Har du ikke besøkt bestemor og bestefar en uke på sommeren da du vokste opp? Har du aldri forlatt stedet du bor på i anledning pleasure (ikke business)?

Man må jo ikke til langtvekkistan for å være på ferie.

Skrevet

Ellers ville jeg brukt 2 mill. til å betale all gjeld. Da ville vi fått mye mer å rutte med i mndn. slik at vi kunne gjort flere av tingene vi planlegger i årene framover allerede nå.

Hvis du ikke har noe gjeld men tjener ganske bra, får du uhorvelige mengder med skatt.. Behold litt gjeld da, så du har til fratrekk på skatt, så får du mer å rutte med fremover.

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Kløpet meg i armen. Kjøpt meg en cola og en rekebaguette. Reist til Island, og så sett hvor man kommer videre derifra. Tatt lengste veien hjem.

Skrevet

(... grrrr ....)

:sjarmor:

Suz

Gjest Anonymous
Skrevet
AUF: kan du definere ferie for meg? Dette høres litt for utrolig ut for meg. Har du ikke vært en helg i sverige eller danmark? Har du ikke besøkt bestemor og bestefar en uke på sommeren da du vokste opp? Har du aldri forlatt stedet du bor på i anledning pleasure (ikke business)?

Man må jo ikke til langtvekkistan for å være på ferie.

Jeg anser ferie i denne sammenhengen med å reise vekk- ikke nødvendigvis langt- bo på hotell e.l. og bare slappe av. Dvs ikke forretningsreise... (har ikke vært på forretningsreise heller jeg)

jeg har vært hos bestemor da jeg var barn, men hun bor jo like i nærheten, og det var jo i skoleferiene. Sånn sett så har jeg vært mye på ferie, for jeg har vært hjemme med ungene min ei mang år, og det er jo ferie??? jeg slapper ekstra av hjemme når jeg har "virkelig" ferie...

Skrevet

Hvis du ikke har noe gjeld men tjener ganske bra, får du uhorvelige mengder med skatt.. Behold litt gjeld da, så du har til fratrekk på skatt, så får du mer å rutte med fremover.

Kommer snart til å gå en god del ned i inntekt(frivillig) og har i tillegg ønske om å kunne gå ned i stilling/slutte å jobbe utenom bruket i en periode bare for å gjøre andre ting/konsentrere meg om å utvikle gården videre, så skattemessig ville det ikke bli noe problem. ;) Uten gjelda ville vi kunnet leve godt kun på inntekten fra gården og eventuelt seinere ta opp nye lån til videreutvikling/utbygging. Skjønner? :)

Gjest Tristessa
Skrevet

Ah, når jeg kommer på det: jeg ville kjøpt meg en tre, fire par briller i tillegg. Er lei mine gamle.

Gjest Anonymous
Skrevet

Blir iallefall ikke sittende her og skrive på Kg

Skrevet

2 mill?!?? Joa, det er vel lov å drømme. Men, jeg ville først og fremst invistert i en lekker leilighet. En seilbåt av høyeste klasse hadde heller ikke vært direkte feil. Ellers ville pengene gått til nedbetaling av lån, reise, you name it!

Skrevet

Ingen flere her som ville gitt noe til veldedighet, da? Så ikke noe om det...

2 mill. er ikke spesielt mye, så etter sletting av hus- og studiegjeld er det nok for de fleste ikke noe igjen til å gi til veldedighet. Man får jo knapt nok et hus til 2 mill. (Her koster de gjerne minst dobbelt så mye...)

Skrevet

2 mill er ikke så veldig mye mer enn det vi har i gjeld, så når gjelden er betalt ville jeg tatt med familien på en skikkelig ferietur, pusset opp kjøkkenet og levd videre som normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...