Gå til innhold

ME

Gjest AnonymBruker

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er under utredning for ME, eller det vil si legen min tar meg ikke på alvor og mener jeg er deprimert og satte meg på et antideppresiva. Jeg har vært hos flere leger over flere år men ingen tar meg seriøst, og jeg gir fort opp selv også. Og har i lange perioder selv også innfunnet meg med at jeg bare er "lat og deprimert", selv om jeg slett ikke egentlig føler meg sånn. Har hatt dette i mange år, og har ikke krefter til å kjempe så lenge om gangen før jeg gir opp. Jeg føler jeg kommer ingenvei gjennom det offentlige.

Lurer derfor på om noen her kjenner til hvor man kan henvende seg utenom det offentlige for hurtigere utredning evt. bare en samtale.

Håper noen kan hjelpe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt må gå via fastlege. En del av utredningen er utredning hos klinisk psykolog. Hvis legen din mener at du faktisk lider av en depresjon, bør h*n i det minste få en uttalelse fra en psykolog. Å utredes for ME er en laaaaang prosess, og det å komme inn til spesialist tar tid. Fra jeg ble henvist til utredning hos ME-avd på Ullevål til jeg fikk første time, tok det 1,5 år.

Hvorfor tror du selv du har ME?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...