Gå til innhold

Mens flere uker sammenhengende


Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Mercilon p-piller, og hopper vanligvis over mens. Men denne gangen begynte det likevel, og det før den egentlig skulle komme. Ikke mye, veldig lite. Og slik har det holdt på i tre uker nå! Hadde et par dagers opphold før det startet på an igjen. Det er lite, men nok til at jeg f.eks. ikke kan/føler meg vel til å ha sex med kjæresten osv. Noen som har opplevd dette? Kan det være en konsekvens av at jeg pleier å hoppe over? Eller kan jeg være gravid (søkte på google, og skremmende mange gravid-innlegg kom opp)? Noen som aner? Har veldig lite penger for tiden, så frister ikke å betale over 300 kroner for en legetime om det ikke er noe gale...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det sånn når jeg begynte med p-piller. Det kan være så mye, så det tryggeste for deg er å ta kontakt med legen din. Kan du ikke høre med foreldrene dine da, om de kan være behjelpelige med litt kontanter til legetime?

Skrevet

Kjenner meg godt igjen i det du skriver, og det er tvilsomt noe som er feil med deg eller noe. Går på samme p-pillene og hoppet mye over det før. Dette frem til jeg ble gravid. Mistet i jula og begynte derfor på igjen med p-pillene. Da fikk jeg rett og slett anbefalt å ikke hoppe over minipillene, da dette kan få konsekvenser. Blant annet at du kan "miste" mensen, ble jeg fortalt.

Det jeg gjorde var at jeg tok en liten pause på pillene og begynte igjen, rett og slett. Når jeg starta igjen ble ting bedre, men den mensen kommer ikke før etter 3-4. dag på minipillene og det er snakk om ekstremt lite.. Før var det ekstremt.. Så føler kanskje det var bra jeg starta på igjen.

Anbefaler deg å begynne å ta minipillene igjen, da det faktisk kan få konsekvenser! :)

Skrevet

Kan være "spotting" .Blødninger som er små som skjer fordi du har hoppet over mensen.Selv får jeg samme type spottinger om jeg har hoppet for mange ganger over mensen 4-5ganger ol.

Da får jeg slike små korte blødninger (så lite at et plaster om dagen hadde vært nok) opp til 2 uker eller noe slikt. Som oftest følger jeg brettet ut til de pillene som er placebo/eller du er ferdig med ett brett OG skal normalt ha mensen.Dette retter som oftest opp spottingen hos meg.

Men for sikkerhetsskyld synes jeg du skal ringe fastlegen/GY.

Princess98, konsekvenser hva da ? Høres ut som du prøver å skremme TS...

Mange tar nettopp ppiller for å slippe mens, jeg personlig pga ekstreme smerter (endometriose) kraftige blødninger.Kun TS vet hvorfor hun hopper over mensen. Og kanskje Legen/GY har gitt TS beskjed om dette

  • 5 uker senere...
Skrevet

Kan være "spotting" .Blødninger som er små som skjer fordi du har hoppet over mensen.Selv får jeg samme type spottinger om jeg har hoppet for mange ganger over mensen 4-5ganger ol.

Da får jeg slike små korte blødninger (så lite at et plaster om dagen hadde vært nok) opp til 2 uker eller noe slikt. Som oftest følger jeg brettet ut til de pillene som er placebo/eller du er ferdig med ett brett OG skal normalt ha mensen.Dette retter som oftest opp spottingen hos meg.

Men for sikkerhetsskyld synes jeg du skal ringe fastlegen/GY.

Princess98, konsekvenser hva da ? Høres ut som du prøver å skremme TS...

Mange tar nettopp ppiller for å slippe mens, jeg personlig pga ekstreme smerter (endometriose) kraftige blødninger.Kun TS vet hvorfor hun hopper over mensen. Og kanskje Legen/GY har gitt TS beskjed om dette

Jeg prøver overhodet ikke å skremme TS. Poenget er bare at jeg fikk høre av lege når jeg var der (av samme grunn) at en faktisk etter hvert kunne risikere (jeg sier ikke at en gjør det) å miste mensen og bli steril. Jeg har spurt flere leger og helsesøstre om de vil anbefale å hoppe over, og alle har sagt at det ikke er noe spesielt lurt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...