Gå til innhold

Er du venner med dine søsken?

77 stemmer

1. 1. Har du et vennskapsforhold til dine søsken?

• Ja
      53
    • Nei
      10
    • Noen av dem
      11
    • Er enebarn
      3

Anbefalte innlegg

Gjest Mahareth
Skrevet (endret)

Ren nysgjerrighet ;)

Har du et vennskapsforhold til søsken? Du må gjerne fortelle hvorfor/hvorfor ikke i tråden :)

Edit: Må bare presisere at jeg ikke mener om du har et positivt eller negativt forhold til dine søsken, mener om dere er venner eller ikke :)

Endret av Mahareth
Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg har flere søsken, og det er stor aldersforskjell mellom oss. Jeg har et vennskapsforhold med søsteren nærmest meg i alder :)

Skrevet

Jeg har et bra vennskap med den eldste broren min (seks år eldre).

Den andre broren min (tre år eldre) har jeg dessverre ikke så mye kontakt med.

Skrevet

Jeg ahr to brødere. Begge har jeg meget god kontakt med. Den yngste, hadde jeg garantert vært venn med om vi ikke var søsken også. (et år eldere enn meg)

Skrevet (endret)

Jeg har flere søsken, og det er stor aldersforskjell mellom oss. Jeg har et vennskapsforhold med søsteren nærmest meg i alder :)

Samme her. Storesøsteren min, som er to år eldre enn meg, og jeg vil jeg nok si er bestevenner. Vi er nærme hvernadre enn vi er med noen andre. Jeg vet ikke hvorfor vi er mer venner enn vi er med våre andre søsken (de har vi helt ok forhold til), kanskje har det med å gjøre at vi gikk på samme skole da vi var små. Og har siden stått vi hverandre nært?

Endret av Tiarra
Skrevet

Vi er tre søsken og svært gode venner. Dessuten kjenner vi hverandre så godt at søsknene er noen av de få jeg virkelig kan diskutere vanskelige ting med, samt snakke "rett fra levra". Søs og meg er godt opp i 30-årene og kan fortsatt bli sure og krangle med hverandre, samt slenge på røret hvis vi har en disputt per telefon. Vi blir aldri uvenner. Begge er hissige men ingen er langsinte :yvonne:

Gjest Marlo
Skrevet (endret)

Har en del stesøstre. Er ikke venn med 1 av dem (nærmest meg i alder). En av dem har jeg en god tone med, men vi prates sjeldent.

De siste søstrene har jeg sporadisk kontakt med.

Altså, ikke venn med noen av dem egentlig

Endret av Marlo
Skrevet

Min eldre søster og min yngre bror er to av mine aller nærmeste venner :)

Gjest sardintroll
Skrevet

Jeg har to eldre søsken, en bror på 15 og en søster på 16, og vi er bestevenner, vi finner på mye tull når vi er sammen. :)

Skrevet

Jeg har en lillesøster (5år yngre enn meg) og vi er gode venner. Vi kan snakke om det meste, stiller opp for hverandre, finner på ting sammen, reist på ferie sammen, snakker ofte hver dag (på sms/msn).

Inni mellom så tenker jeg at det er rart siden vi kranglet så mye når vi begge bodde hjemme. Men men.. vi har jo blitt voksne begge to!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 søstre, 5 og 7 år eldre enn meg, hun på 5 år eldre er har jeg god tone med, men vi ser ikke hverandre så ofte. Vi ble venner etter vi ble voksne. Hun på 7 år eldre er jeg ikke venn med, og hadde aldri blitt venn med om jeg skulle truffet henne sånn ellers.

Skrevet

Jeg har en lillesøster (2 år yngre) og en lillebror (6 år yngre) og de er begge mine beste venner.

Bror hadde jeg vært venn med uavhengig av familiebånd fordi vi har akkurat de samme interessene og er veldig like av natur. Søster og jeg har vanket sammen siden hun ble født. :fnise:

En stor grunnen til at vi er så sammensveiset den dag i dag, er at pappa døde for 8 år siden. Da var bror bare 11, søster 16, og jeg tok på meg rollen som reservemammma.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har en bror som er tre år yngre, og vi er gode venner. Vi er kanskje ikke supernære, men vi har et ærlig og godt forhold, stiller opp for hverandre osv. Begge er ganske travle og han har vel den mest hektiske hverdagen som alenepappa, med jobb, hus osv, så vi får egentlig ikke tid til å snakke så mye og "dypt" bestandig, men vi treffes nokså ofte. Og jeg ELSKER ungen hans :fnise:

Gjest Emera
Skrevet

Lillebroren min er en av mine beste venner.

Gjest Miam
Skrevet

Har bare ett søsken. En 2 og et halv år yngre søster. Vi krangler en del ennå, selv om vi er "voksne", men vi kan også ha det veldig gøy sammen, så ja, jeg vil si at vi er venner :) Vi er ikke så veldig lenge sinte på hverandre da :fnise: Akk, denne søskenkjærleiken :gjeiper:

Skrevet

Söstrene mine er mine aller beste venninner :enig:

Skrevet

Har 2 halvbrødre ( far sine) De er yngre enn meg, har et hysterisk godt og utolig morsomt forhold til dem begge. vi kan gå på byen sammen :skaal: og le oss skakke sammen.

Han som er nærmest meg i alder er også den som jeg har det beste foholdet til, vi er født i samme stjernetegn og har den samme formen for humor, ganske likt syn på livet og kan snakke om alt. Er jeg nedfor kan jeg ringe til han og humøret stiger umiddelbart. Ingen får snakke til meg slik han gjør men så snakke ikke jeg til folk slik jeg gjør til ham heller. :slår: Det har noe med å få si noe skikkelig "dritt" til noen som vet at det er felles humor og ikke noe annet som ligger bak.. For oss er det helt hysterisk morsomt,, selvironi og galgenhumor har vi mye av. :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...