Gå til innhold

Tror mobilen min er avlyttet


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Bruker en tlf jeg har fått på jobben. Denne kan brukes privat itilegg til i jobbsammenheng. Men jeg har en følelse av at sjefen avlytter eller på en måte kan lese SMSene jeg sender/mottar. Han kan spørre meg om ting i privatlivet som jeg ikke har delt med noen på jobben.

Er det en måte å finne ut av dette på eller isåfall fjerne det?

Vet jo at jeg enkelt og greit kan kjøpe meg en egen privat mobil, men syns det er veldig greit med kun 1 tlf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan ikke være snakk om ting du har skrevet i mail eller noe han har sett på Facebook, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Det er jo ganske så utrolig hvis det foregår men ingenting overrasker meg. . . Isåfall er det ikke lovlig. Hvordan du nå kan finne ut dette på, aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..det er vel egentlig ikke så ganske utrolig dersom man tenker litt på dette..

Jeg vet at dersom man har flere tlf registrert på samme navn så kan man som administrator sjekke tlf bruken på telefonfirmaets nettsider. Som f.eks telenor. Mannen min har to tlf registrert på seg der, den ene er det jeg som bruker. Logger han seg inn der så finner han ut hvem jeg har ringt, hvem som har ringt meg. Dette pga spesifisert faktura. Og jeg vet videre at man kan be om å få logge sms'er på slike nettsider. Dvs at de sms'ene du sender fra/ mottar på tlf din kan legge seg som logg/ kopi på nettsidene. Slik sett kan den som administrerer tlf sin få all infoen den vil ha fra tlf din.

Jeg hadde villet sjekke dette med sjefen, og spørre han direkte. For jeg tror neppe dette er lovlig sånn sett.

Skaff deg din egen tlf, få tilsendt spesifisert faktura, sensurer de samtalene som ikke er jobb relatert, og lever regning til sjefen for jobbrelaterte samtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...