Gjest Lille_my Skrevet 17. september 2003 #1 Skrevet 17. september 2003 Hei! Lurer på om det er noen fler som har strikkedilla her inne? Selv elsker jeg å strikke,til barn riktig nok...har ikke tålmodighet til å strikke stort Strikket dåpskjole til min "tantebarn","svigersøster"ble såå glad... Synes det er kjekt og sjå at andre blir glad for hjemme strikket tøy.. Mitt "tantbarn" ble jo virkelig skjønn i kjolen å da,å den eneste som ble døpt i strikket kjole,*stolt* ja :D Hadde vært morsomt om noen andre har samme interesse for strikking som meg,er det noen der ute aom har det?
Octavia Skrevet 17. september 2003 #2 Skrevet 17. september 2003 Heldige deg! Har hatt strikkedilla tidligere, venter tålmodig på at den skal komme tilbake. I mellomtiden kjøper jeg strikkebladet og bøker. Sånn at jeg skal være forberedt når bølgen kommer over meg igjen.
Gjest Lille_my Skrevet 17. september 2003 #3 Skrevet 17. september 2003 har selv vært ganske lei av alt som het strikking,spesielt etter at dåpskjolen var ferdig... tok jo sin tid........ Håper du får tilbake din strikkedilla :blunke: For det er jo såååå morsomt :D
Kame Skrevet 17. september 2003 #4 Skrevet 17. september 2003 Jeg har handla garn (og pinne - har jo ikke noe sånt i hus!) i går! ..Men jeg er novise, er flink nok til å strikke rette masker, møster går bra, men vrangmasker og opplegg...? Nei, da roper jeg på mamma! ..Dessuten holder ikke tålmodigheten til mer enn luer og skjerf - men jeg har et lønnlig håp om at jeg skal avansere til baby/barnetøy! ...Må bare få dreisen på de hersens vrangmaskene!!
tuji Skrevet 18. september 2003 #5 Skrevet 18. september 2003 Har så absolutt strikkedilla! JEg strikker også mest barnetøy, nå holder jeg på med en liten bunad. Samtidig strikker jeg genser til meg selv og sjal til svigermor. Og broderer. Og lager julepynt av perler.
nille-s Skrevet 18. september 2003 #6 Skrevet 18. september 2003 jeg har strikkedilla. strikker mens jeg slapper av eller halvveis ser på tv eller noe. syns det er en deilig avkobling. kun tv blir jeg bare trøtt av. strikker mest sokker. gir bort i gave osv. + hekler grytekluter. strikker også luer, votter og forskjellig. og genser sånn ca en gang hvert andre år. har også tenkt å prøve babyklær. er det vanskelig, mye montering osv?
Gjest Lille_my Skrevet 19. september 2003 #7 Skrevet 19. september 2003 Så moro og høre at dere er fler dere ute som har strikkedilla :D Elsker å strikke å går kun i baby tøy da,har nok ikke tålmodighet til no stort no nei,hehe... Kame,du kommer nok i gang m å strikke babytøy m mønster etterhvert Øvelse gjør mester vettu.... Når begynte dere å strikke da? selv startet jeg da jeg var 10 år gammel å siden har d gått slag i slag her...Å det er jo bare så gøy,blir nesten alldri lei strikkingen..Jeg kjøper garn i fra en ullfabrikk,så jeg haandler inn ganske mye av gangen,å nå har jeg en HAUG m garn som bare roper etter å få bli til noe... Er det noen av dere som vet om noen fine sider her på nette m strikkeoppskrifter da? har så lyst å finne noen fine oppskrifter til å strikke ei veske til meg selv,som kanskje må toves....
Gjest Lille_my Skrevet 19. september 2003 #8 Skrevet 19. september 2003 jeg har strikkedilla. strikker mens jeg slapper av eller halvveis ser på tv eller noe. syns det er en deilig avkobling. kun tv blir jeg bare trøtt av. strikker mest sokker. gir bort i gave osv. + hekler grytekluter. strikker også luer, votter og forskjellig. og genser sånn ca en gang hvert andre år. har også tenkt å prøve babyklær. er det vanskelig, mye montering osv? Neida er ikke så vanskelig det,les godt igjenom mønster før du starter å strikke...Det hjelper.Er jo en del montering på de fleste oppskrifter da....men er ikke så vanskelig... Bare å finn deg en oppskrift du liker å sette igang Øvelse gjør mester :D Lykke til
ringblomst Skrevet 19. september 2003 #9 Skrevet 19. september 2003 Har strikkedilla i perioder. Noe av det verste jeg har vært med på var å sitte på toget fra Oslo til Trondheim - en liten jente på 8 år lærte å strikke av bestemoren sin rett ved siden av meg. Som det klødde i fingrene å ha noe å drive med - men det eneste jeg hadde var kjæresten å titte på . Har aldri strikket til barn; strikker vesker, luer, votter og sokker. Akkurat nå holder jeg faktisk på med mitt første skjerf noensinne - er litt kjedelig egentlig å strikke bare frem og tilbake, men så er det en gave da .
Redhead Skrevet 21. september 2003 #10 Skrevet 21. september 2003 Jeg har også strikkedilla i perioder, og kan gjerne starte med friskt mot på et prosjekt, strikke ganske mye for så legge det til side :oops: . Da jeg var yngre og gikk på videregående var det mye strikking. Strikka gensere til begge brødrene mine (som er mye eldre enn meg), jakke til svigerinna mi, klær til tantebarn og litt til meg selv. Nå prøver jeg å strikke litt til guttene mine. Greit når de enda er små, da er jo ikke plaggene så store . Akkurat nå er jeg ferdig med skjerfprosjektet mitt. Ble noe over 2 meter langt og kjempeherlig. Gleder meg nesten til det blir kaldt!! :smile:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå