Gå til innhold

Knappehullsblomst


Sally

Anbefalte innlegg

Da jeg var å snakka med ho som skal lage bryllupsblomstene, sa hun at min kjære skulle ha samme stil som meg i knappehullsblomsten.

Men de tre andre knappehullsblomstene (til pappa, min kjæres forlover og hans pappa) skulle være av rød nellik og brudeslør. Jeg sa med en gang at nellik ville jeg ikke ha, forbinder det med begravelse, så hun foreslo rød rose.

Men her er spørsmålet: Vi skal ikke ha røde roser i brudebuketten. (Vi skal ha hvite orkideer og hvite roser med noe grønt i). Er det ikke da litt rart at de skal ha rødt i knappehullsblomstene? Hva skal dere andre ha?

_________________

Gifter oss i Tromsø Domkirke. Gleder oss veldig!!!1212[ Dette Innlegg er endret av: 3.august den 2002-04-30 10:35 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett, for meg hørtes det veldig rart ut. Selv skal jeg ha en enkel bukett av 5 hvite calla. Som knapphullsblomst får mennene en hvit minicalla og et grønt blad. Det skal jo være i samme stil som brudebuketten. Stå på ditt! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme stil på alle knapphullsblomstene (samme blomst som i brudebuketten), men brudgommens blir mer forseggjort. Det foreslo floristen, og slik vil vi ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hallo !

Har lest i boken "Skikk og Bruk" som kom ut rundt ca 1960. Der står det klart og tydelig at fra "gammelt" av så er det hvit nellik som skal brukes som knapphullsblomst.

Men, jeg personlig vil velge knapphullsblomst ut i fra brudebuketten.

Mvh.Anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym: skikk og bruk av 1999 er litt bedre. Der står det hvit knapphullsnellik eller en annen passende blomst.

Jeg satser på at det er det min kjære har bestilt, for det synes jeg er pent.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...