Gå til innhold

Utvidet hull, piercing.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tok piercing i navelen for to uker siden. å har jeg selvfølgelig fått betennelse, og i den annledning har det øverste hullet utvidet seg skikkelig mye. Omtrent hele piercingkulen ligger på en måte inni magen...

Jeg har fått salve med legen, men jeg er redd for en ting: Kan kulen gro fast inni magen når hullet gror?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er litt usikker på dette, men dem fleste piercingstudioer vil du skal komme tilbake for å sjekke at såret gror som det skal.

Hadde jeg vært deg ville jeg gått tilbake der jeg tok piercing, eller eventuelt et annet piercingstudio for å rådføre meg med hvordan man bør gå frem videre.

Ved betennelse kan Klorhexidin brukes. Mer om Klorhexidin kan du lese om her: http://da.wikipedia.org/wiki/Klorhexidin

Piercingsenteret kan også vise deg hvordan du best mulig renser piercingen din både utvendig og innvendig.

Dem fleste vil og at du kjøper deg enganshansker når du skal rense piercingen din for å unngå bakterier.

Man kan få tak i for eksempel latexhansker på apoteket, 100 stk til ca 80 kr tror jeg.

Husk på å ikke bruk olabukser eller andre stramme gensere som er med på å gi piercingen mye press/dytt osv. Dette fører blandt annet til betennelse og at såret gror ujevnt.

Joggebukser med løs strikk rundt livet/under livet er tingen når man har tatt piercing (for å være ved den sikre marginen).

Skrevet

Du får større kule på piercingstudioet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...