Gjest Nightwish Skrevet 17. september 2003 #1 Skrevet 17. september 2003 Har lest her at noen har hatt både traumatiske og gode erfaringer med barneleger. Her er min historie: Gutten min er i dag 2 år, han er født tre uker før tiden og da gutten var to uker gammel ble han kjempeforkjøla. Vi brukte nesedråper og nesesuger, men han ble bare tettere og tettere. Så en dag skjedde mitt store mareritt: Han sluttet å puste! Selv om jeg alltid har bedyret at jeg kom til å bli helt handlingslammet hvis ett av barna mine skulle slutte å puste var jeg helt kald og rolig. Fikk barnet til å puste igjen og ringte legevakta. RING FASTLEGEN OG FÅ EN RUTINESJEKK. Ja vel så ringte jeg fastlegen, der var det umulig å komme gjennom på telefonen så jeg fikk på ungen klær, rev med meg stellebagen og reiste til legevakta. Der måtte vi vente fem minutter på å komme inn. De sjekket tempen hans først i øret så i stumpen. Så fikk jeg stappet noen papirer i hånden og ble spurt om jeg kjørte selv hvilket jeg gjorde. Ok sa de du må reise rett på barnesenteret på Ullevål han holder på å dø av mangel på surstoff. Fin beskjed å få når man skal ut å kjøre i Oslos bytrafikk. Jeg ringte til min mann og forklarte at han måtte hente eldstemann i barnehagen og møte meg på sykehuset. Vi kom oss på Ullevål og han ble lagt rett i respirator fordi han nesten ikke kunne puste selv. Vi ble på sykehuset i fire uker før vi ble sendt hjem. Siden den gang har gutten hatt 31 luftveisinfeksjoner og vi har vært hos fem forskjellige leger som mener det samme: Det er jo ikke uvanlig at barn blir forkjølet, vi får se det an, men vi gir ham penicillin så går det nok over skal du se. Hvorfor vil ikke legen sende oss på utredning? Vi tre andre har astma, men legene nekter for at han har det, uten å ta utredning. Jeg har ikke gitt opp kampen anda. Del din historie du også!
Gjest gotthard Skrevet 17. september 2003 #2 Skrevet 17. september 2003 ikke like dramatisk men jentungen hadde øreverk og jeg dro til legesenteret med henne , hun lå da på fanget mit og skreik det hu har lært pga smertene , vi var da på noe som blei kallt akutten men det var bare i navnet.....for før oss i køen var det mange pansjonister som skulle ha målt blodtrykket og ha lit sosialt liv så vi måtte vente.....og vente... til slutt (etter ca 1 time med en skrikenne unge pån fanget)sa jeg akkurat hva jeg mente om dette og dro til nabo kommunen hvor jeg fikk hjelp med en gang,,kjemmpeservice. jeg skreiv om dette i lokalavisen og fikk masse unskyldninger men ikke en av de klarer og viske bort inntrykket av legestanden i min kommune
Gjest -Starya Skrevet 17. september 2003 #3 Skrevet 17. september 2003 Denne er enda mindre dramatisk, men dog. Var til lege med guttungen på 6 som hele tiden kremtet, harket og hostet. Lurte på om han kunne ha polypper e.l. som irriterte, så vi tok en tur til legen. La frem problemet for legen og fikk spørsmålet: "Kremte, hva betyr kremte?" Mannen var kineser, må vite.
Silfen Skrevet 17. september 2003 #4 Skrevet 17. september 2003 Jeg har ikke hatt det like ille som deg, Nightwish, men jeg tror ikke engang jeg skal begynne å gå inn på dårlige erfaringer!
Gjest Tex Skrevet 17. september 2003 #5 Skrevet 17. september 2003 Minstemann her i huset var også veldig plaget av pustestopp og jeg har ikke tall på alle de gangene vi hastet til Ullevål, gjerne med ambulanse. Allmen leger er noe herk, jeg forholder meg bare til legevakta eller sykehuset hvis det feiler ungene noe, for dårlige erfaringer... Vel du kan si jeg har fått min del.....
Gjest Madam Felle Skrevet 17. september 2003 #6 Skrevet 17. september 2003 til Nightwish :o :o :o :o :o :o :o hallooooooo hva feiler det leger?????? har heldigvis ikke vært utsatt for noen leger som har gjort så grove feil "bank i bordet", men helsesøstre har jeg fått nok av :evil: de har en firkantet system som de bare må følge, og alle barn må være innenfor den lille firkanten, for ellers er det noe gale med barnet :evil: var på kontroll med mellomste da han var 9 mnd gammel, (det må sies at han er stor for alderen)og han sitter fint på fanget mitt når helsesøster ser skarpt på meg, og sier " alvorlig talt, den gutten er for stor til å sitte på fanget, han skal gå slik at han får bevege seg" :o var minste første reaksjon, men hentet meg fort inn igjen, og sa at hun fikk vær så god lese journalen sin før barnet kom til henne, for han er faktisk bare 9 mnd gammel :o var reaksjonen henne, "men han ser jo så stor ut" DAAAAAAAAAAAA var svaret mitt hun ba om unnskyldning, og var veldig spak resten av tiden, men alvorlig talt kom tilbake på 2 års kontroll der de finner ut at sønnen min ikke snakker så bra som de forventer og vil skaffe han talepedagog :o da bare sa jeg at nå får det være nok, jeg kommer ikke tilbake hit igjen før dere finner et menneske som er kompetent nok til å sjekke barnet mitt :o slik så hun ut da stokke og stammet og ville jo bare barnets beste jadajadajada alvorlig talt, 1/2 år etter snakket barnet flytende blir så sint på slikt, og det må jo være tusen millioner verre når det er fare for barnets liv, og møte på slike idioter :evil:
Gjest Nightwish Skrevet 18. september 2003 #7 Skrevet 18. september 2003 Må bare legge til en litt humoristisk historie når det gjelder til deg som har to-åring med " språkproblemer". Min eldste sønn snakket også veldig dårlig i to-årsalderen, men det hører med til historien at han er nå 3 1/2 og snakker nesten klokkerent og som en papegøye. Vi skulle nemlig gjennom den testen med språkforståelse og de tingene som ble dratt frem var: en tallerken, en tannbørste, en bamse, en sko, en skje, en kopp og diverse andre ting jeg ikke husker. Han fortalte ganske urent hva det meste av det var, men så skulle hun teste hvordan han reagerte ved å sette sammen forskjellige ting utifra hennes setninger. Dermed spør hun gutten : Kan du sette skoen på tallerkenen? Gutten sperret opp øynene, stirret dumt på henne og satt like rolig. På grunn av dette fikk vi time til Bredtvet kompetansesenter. Jeg skjønner godt at gutten reagerte jeg. Lærer dere barna deres at det er lov å ha skoene på tallerkenen??? Hva gjør sånne helsesøstre på en helsestasjon
Gjest Madam Felle Skrevet 18. september 2003 #8 Skrevet 18. september 2003 Må bare legge til en litt humoristisk historie når det gjelder til deg som har to-åring med " språkproblemer". Min eldste sønn snakket også veldig dårlig i to-årsalderen, men det hører med til historien at han er nå 3 1/2 og snakker nesten klokkerent og som en papegøye. Vi skulle nemlig gjennom den testen med språkforståelse og de tingene som ble dratt frem var: en tallerken, en tannbørste, en bamse, en sko, en skje, en kopp og diverse andre ting jeg ikke husker. Han fortalte ganske urent hva det meste av det var, men så skulle hun teste hvordan han reagerte ved å sette sammen forskjellige ting utifra hennes setninger. Dermed spør hun gutten : Kan du sette skoen på tallerkenen? Gutten sperret opp øynene, stirret dumt på henne og satt like rolig. På grunn av dette fikk vi time til Bredtvet kompetansesenter. Jeg skjønner godt at gutten reagerte jeg. Lærer dere barna deres at det er lov å ha skoene på tallerkenen??? Hva gjør sånne helsesøstre på en helsestasjon bra gjort av gutten smartere enn de som arbeider på helsestasjonen
Azi Skrevet 18. september 2003 #9 Skrevet 18. september 2003 Jeg har opplevd mange idiot av leger. Godt exmpel kan du lese i dagboka mi side 2(Linken finner du under signaturen)! Da Kirolegen, mente at ungen min kom til å dø i fra meg når som helst!!! Jævla idiot av lege. Beklager språket.. men herregud går da ikke an å skremme livet av foreldre slik.. og på den verste måten og da..
Gjest Madam Felle Skrevet 18. september 2003 #10 Skrevet 18. september 2003 Jeg har opplevd mange idiot av leger. Godt exmpel kan du lese i dagboka mi side 2(Linken finner du under signaturen)! Da Kirolegen, mente at ungen min kom til å dø i fra meg når som helst!!! Jævla idiot av lege. Beklager språket.. men herregud går da ikke an å skremme livet av foreldre slik.. og på den verste måten og da.. Leste innlegget ditt i dagboken, klem til dere begge enkelte leger eier ikke skam i livet men er glad for at det gikk bra med gutten :D
Azi Skrevet 19. september 2003 #11 Skrevet 19. september 2003 Leste innlegget ditt i dagboken, klem til dere begge Tusen takk for klemen.. En stor klem tilbake til deg Madam Felle En del leger burde ikke vært leger... Men men
Gjest Tex Skrevet 20. september 2003 #12 Skrevet 20. september 2003 ...og sønnen min som hadde nedsatt hørsel i de tre første leveårene og fremdeles ved seksårsalder snakker urent, får vi noen logoped time??? Neida, ikke før vi maser i ukesvis og tilslutt nekter å forlate helsestasjonen uten henvisning, jo da fikk vi time da.... Utrolig at det skal være sånn forskjell.....
Gjest Starya Skrevet 20. september 2003 #13 Skrevet 20. september 2003 Her er enda en lege som skulle valgt noe annet: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=77036
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå