Thomasine Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Vi skal ha spekeskinke og melon til forrett i morgen. Har i kjøleskapet en pakke som gikk ut i mars (begynnelsen!) 2010. Er er den fortsatt brukbar?
Zzyzx Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 Skal være helt fin, men sjekk den som du ville sjekket alt annet. Hvis den er uåpnet er den nok iallfall helt fin, hvis den er åpnet er vel det verste som har skjedd at saltet har krystallisert seg. Speking er en konserveringsmetode. Datoene på datostempling er i hovedsak en EU-avgjørelse som kanskje er basert på helt andre forhold enn vi har her. Egg er f.eks. holdbare i månedsvis etter stempling, om de oppbevares kaldt.
Thomasine Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2010 Pakkene er uåpnet og fargen ser helt fin ut. Da tester jeg dem ut...
Gjest navnelapp Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Eg spiste spekeskinke her om dagen, spansk serrano som var modna sidan oktober 2008, den gjekk ut på dato 30.3.2010. Fantastisk smak! Når den er modna i eit og eit halvt år så kan vel ikkje utløpsdatoen vere mogeleg å sette nøyaktig på datoen? Berre tøys, dette er best før-mat, og ein må berre bruke smaksløkane og lutktesansen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå