Salander Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Jeg har fått meg jobb fra høsten av som adjunkt. Jeg er ferdig utdannet nå i juni, men har jobbet som lærer (uten godkjent utdanning) ved denne skolen i to skoleår nå. Da henholdsvis 50%-80%. Vil jeg da få to års ansiennitet? Eller har man nødt til å ha en hel stilling da? I kontrakten står det at jeg lønnes utfra tariff. Hvordan er det med lønnstrinn for adjunkter, noen som vet??
Lilleba Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Du må ha hatt en viss minste stillingsstørrelse pr. år for å få et års lønnsansiennitet, men jeg husker ikke hvor mye det er. Vil tro at i allfall din 80 % stilling vil gi deg et helt år. Men det er bare å ringe og spørre din arbeidsgiver hvordan de regner ut ansienniteten. Tarifflønn for adjunkt pr. 1. mai 2009 følgende: 0 år: 349 000 4 år: 359 700 8 år: 367 600 10 år: 376 400 16 år: 414 700 Fra 1. mai i år går alle disse minstelønnene opp, men det er ikke avgjort hvor mye ennå. Det er brudd i forhandlingene og man skal mekle i tre uker. Disse tallene gjelder forresten ikke Oslo, bare resten av landet. Oslo har egen tariffavtale, men ligger omtrent på samme nivå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå