Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Har et problem med legen min.. Og det er at han ALDRI har tid til meg, i tillegg til lang kø på venterommet. Si at jeg har time klokken 9. De åpner 08.15. Da er jeg HELDIG hvis jeg kommer inn før 10. I tillegg så har han alltid forferdelig hasthverk. Hvis jeg har bestil time fordi jeg tror jeg har lungebetennelse, og noen dager før mistenker jeg at jeg er gravid, og spør om jeg kan ta en graviditetstest så ber han meg bestille en ny time. Han tar ALDRI noe mer enn det jeg har sagt at jeg trenger i legetimen, og flere ganger har jeg bedt om flere ting i en legetime (f.eks p-pille resept, henvisning til psykolog og ny resept på migrene medisin) hvor han sender meg hjem etter å ha gjort èn ting og ber meg bestille en ny time for å gjøre det andre. Sier jeg ifra at jeg sa at jeg skulle alt når jeg bestilte timen sier han at han ikke har tid, og nermest dytter meg ut døren. Jeg har ikke RÅD til å betale 300 per "ting" jeg skal gjøre fordi han ikke gidder å gjøre det samme time, ihvertfall ikke når jeg har bedt om det. Er alle leger slik? Ellerer jeg bare uheldig? virker som om han bare vil tjene mest mulig penger.. Det er 2 leger som driver dette sammen..
LineGourmet Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 Nei! Jeg hadde byttet. Enkelt å gjøre det også - finner en liste på NAV's sider hvor du bare kan velge den du vil ha
Gjest Gabriella Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Nei!! Sånn skal det ikke være, og alle er absolutt ikke slik. Min er nærmest motsatt av hva du beskriver, han spør til og med om ting selv.. Har jeg f.eks hatt lungebetennelse to måneder tidligere, men er hos legen for å få ny resept på p-piller så spør han hvordan det gikk med lungebetennelsen, hvordan jeg føler meg, og om andre "gamle" ting han kan se i arkivet sitt... Kommer gjerne en halv time/time for seint inn,men det er virkelig verdt det med en sånn lege... men på fastlege.no kan du bytte fritt!!!
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 Nei det skal ikke være sånn! Min lege er helt motsatt han spør om det er noe mer og jeg kan komme med hva jeg ønsker av problemer eller spørsmål. Men jeg har vært borti en lege som du har, det sto til og med på venterommet en lapp om at det kun kan tas opp en ting pr konsultasjon. Det er helt horribelt! Det er som om de skal tyne mest penger ut av pasienten. Bytt lege! Men det er ikke alltid så enkelt mange steder siden veldig mange har helt fulle lister.
ninuska_ Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 (endret) Det handler om din velvære og helse - og da skal du ikke nøye deg med noe mindre enn det som er det beste for deg. Jeg byttet min lege på et blunk når jeg kom inn på akutt-time pga krampe i brystet, og jeg ble sittende lik blek i gangen hans (altså innenfor venteværelse) i over 1 time på grunn av at han skulle bare ta inn to andre pasienter raskt før meg... Og dette var etter at han hadde dummet seg ut (i svineinfluensaperioden hvor han antok jeg hadde svineinfluensa og slengte meg ut døra med en resept tamiflu uten å ha vært nær meg) med å ha for dårlig tid til å ta en simpel test som kunne unngått at jeg var syk i en mnd med kraftig lungebetennelse Bytt lege nå! Endret 30. april 2010 av ninuska_
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå