Gjest Gjest Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Skjønner ikke hvorofr jeg ikke går ned i vekt! Hva skal jeg egentlgi spise for å gå ned? Jeg veide 130 kg da jeg startet og nå er jeg 120 kg og da har jeg spist et knekkebrød med tunfisk eller mager ost til frokost. Et knekkebrød til formiddag , Middag bestående av litt kjøtt og kun grønnsaker til. tIL KVELDS KUN ET KNEKKEBRØD Men allikavel gå går jegh utrolig tregt ned i vekt. Jeg går to turer fdagen på ca 4 km. Jeg har kun gått ned 10 kg på tre måneder og det synes jeg er lite, tiltross for at jeg spiste feitmat før og masse godter daglig!! Noen tips for å gå ned mer i vekt? Trodde det skulle gå fort da jwg veier såpass mye og er ekstrem overvektig
The Kitten Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 Tror du virkelig at dette opplegget, om det kan kalles det, kommer til å fungere?
Wildy Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Du spiser så lite at kroppen tviholder på alt den kan, den tror jo det er hungersnød...... Om du kjører et slikt opplegg lenge nok vil du gå ned i vekt. Muligens litt mangelsykdomer i tilegg og en kropp som slettet ikke fungerer spesielt godt, underernæring gjør ikke akkurat underverker for formen, men ja, du vil gå ned. Eller du kan sette deg litt inn i kosthold og livstilsendring, miste kiloene og ende opp med en velfungerende kropp. Om du vil ha varig endring, og unngå at kiloene kommer tilbake er du nødt til å innse at det kommer til å ta tid. Ett vekttap på 0.5-1 kg i uka er greit, ikke mer.Du vil ha perioder hvor det går greit å gå ned, og perioder hvor du står bom stille. Sånn er det, get used to it! Og du må lage deg nye vaner som du kan leve med også etter at kiloene er borte. For det hjelper lite å sulte av seg ørten kilo for deretter å spise de tilbake....
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 Tror du virkelig at dette opplegget, om det kan kalles det, kommer til å fungere? Hva mener du og hvorofr kommer du ikke med tips om du skal kommentere? Ser jo at det ikke fungerer, derfor jeg spørr her da!
Gjest Iril Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 (endret) Du spiser alt for lite, det er problemet ditt. Forøvrig er ikke 10 kg på tre mndr så lite, det er midt mellom 0,5 og 1 kg i uka, så det er akkurat passe. Endret 30. april 2010 av Iril
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #6 Skrevet 30. april 2010 du må TRENE.. Av å trene får du muskler, musklene øker forbrenningen. hvis du bare slanker deg med å spise for lite kan du enten ødlegge forbrenningene eller risikere å ødlegge musklene dine i kroppen
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2010 #7 Skrevet 30. april 2010 Du spiser alt for lite, det er problemet ditt. Okey , noen forslag til hva jeg bør spise og hvor mye? Jeg kjenner jo nå at jeg er rimelig mett etter ett knekkebrød.. og nesten stappa etter middagen..
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2010 #8 Skrevet 30. april 2010 du må TRENE.. Av å trene får du muskler, musklene øker forbrenningen. hvis du bare slanker deg med å spise for lite kan du enten ødlegge forbrenningene eller risikere å ødlegge musklene dine i kroppen Jeg går turer , to om dagen på 4 km hver Har ikke rpåd til treningsstudie dessverre, dessuten sliter jeg veldig mye med bekkenløsning og kan ikke bevege meg så fort dessverre Så når jeg går turene blir det ikke fort nok føler jeg..
Gjest Iril Skrevet 30. april 2010 #9 Skrevet 30. april 2010 Om du ikke øker mengdene, kan du øke kcal ved å kutte ut all mager-maten. Velg heller naturlig mat selv om det er litt fetere. Kroppen din trenger fett.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2010 #10 Skrevet 30. april 2010 Jeg spiser normal mat på lørdag og da litt smågodt..
Pingting Skrevet 30. april 2010 #11 Skrevet 30. april 2010 (endret) Enig med de andre, du spiser for lite. I tillegg synes jeg det er alt for lite frukt og grønt i kostholdet ditt, så du får neppe i deg det du trenger av vitaminer og slikt. Jeg skjønner det virker sannsynlig å spise så lite som mulig når man vil gå ned i vekt, men det lureste du kan gjøre er å ikke legge deg på dietter som denne, men å legge om livsstilen slik at du finner noe du kan leve med for resten av livet. Spis deg mett, det er ingen vits i å sulte seg. Spis brun ris, fullkornspasta og grovt brød, og mindre av det. La minst halve tallerkenen være grønnsaker når du spiser middag. Finn noe som kan fungere som en erstatter for søtsug, enten det er te, tørket frukt (uten tilsatt sukker), eplebåter med litt kanel - hva som helst. For noen fungerer det å kjøre et strengt opplegg med kun sunn mat, andre synes det er best å ha én dag i uken hvor de kan unne seg litt godis eller et glass med favorittbrusen. Finn ut hva som fungerer for deg. Du går tur, og det er kjempebra. Du kan også vurdere å begynne å trene litt styrke, enten på studio eller kjøp manualer/strikk slik at du kan trene hjemme. Det kan også være lurt å finne en treningsform som du synes er gøy, ikke noe du "må" gjøre. Det kan være dansing, kampsport, sykling, svømming... hva som helst. Jeg har en ellipsemaskin hjemme som jeg bruker foran TVen eller med lydbok. Du har jo kommet godt på vei allerede ved å kutte ut godteri og slikt, nå gjelder det bare å justere seg til et nivå som er til å leve med i mange, mange år Endret 30. april 2010 av Pingting
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2010 #12 Skrevet 30. april 2010 Enig med de andre, du spiser for lite. I tillegg synes jeg det er alt for lite frukt og grønt i kostholdet ditt, så du får neppe i deg det du trenger av vitaminer og slikt. Jeg skjønner det virker sannsynlig å spise så lite som mulig når man vil gå ned i vekt, men det lureste du kan gjøre er å ikke legge deg på dietter som denne, men å legge om livsstilen slik at du finner noe du kan leve med for resten av livet. Spis deg mett, det er ingen vits i å sulte seg. Spis brun ris, fullkornspasta og grovt brød, og mindre av det. La minst halve tallerkenen være grønnsaker når du spiser middag. Finn noe som kan fungere som en erstatter for søtsug, enten det er te, tørket frukt (uten tilsatt sukker), eplebåter med litt kanel - hva som helst. For noen fungerer det å kjøre et strengt opplegg med kun sunn mat, andre synes det er best å ha én dag i uken hvor de kan unne seg litt godis eller et glass med favorittbrusen. Finn ut hva som fungerer for deg. Du går tur, og det er kjempebra. Du kan også vurdere å begynne å trene litt styrke, enten på studio eller kjøp manualer/strikk slik at du kan trene hjemme. Det kan også være lurt å finne en treningsform som du synes er gøy, ikke noe du "må" gjøre. Det kan være dansing, kampsport, sykling, svømming... hva som helst. Jeg har en ellipsemaskin hjemme som jeg bruker foran TVen eller med lydbok. Du har jo kommet godt på vei allerede ved å kutte ut godteri og slikt, nå gjelder det bare å justere seg til et nivå som er til å leve med i mange, mange år Ja prøvde det i en periode da jeg så jeg gikk så lite ned, men da økte ejg i vekt. så lurer på om jeg har et stoffskifteproblem. Men det ligger til slekta å være overvektig, men jeg vil ikke være det. Har vært slank før og vil komme dit igjen . Grunnen til mitt vektøkning var bekkenløsning under svangerskapene, som jeg enda har. Takk for tips, men treningsstudio har jeg ikke råd til desverre
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #13 Skrevet 30. april 2010 Hvorfor ønsker du å gå raskere ned i vekt? Det er ikke godt for kroppen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #14 Skrevet 30. april 2010 Kan du sykle? Det er flott trening
Pingting Skrevet 30. april 2010 #15 Skrevet 30. april 2010 Okey , noen forslag til hva jeg bør spise og hvor mye? Jeg kjenner jo nå at jeg er rimelig mett etter ett knekkebrød.. og nesten stappa etter middagen.. Jeg kan jo si hva jeg spiser på en gjennomsnittlig, sunn dag. Frokost: ca. 1 dl 4-korn, 1 eple i terninger, noen ss cottage cheese eller yoghurt naturell, kanskje noen blåbær og litt kanel på toppen. Ellers hender det jeg koker havregrøt av 1 - 1,5 dl havregyn, som jeg har tørket frukt, mandler og litt melk på. Lunsj: ofte middagsrester. I dag har jeg fiskekaker, brokkoli og litt couscous (som burde vært fullkorn, men det er den ikke... ) Mellommåltid: eksempler er et eple, en yoghurt eller noen grønnsaksstenger (agurt, gulrot, paprika) med litt dip laget av kesam med krydder i Middag: for det meste rent kjøtt eller fisk, litt ris, pasta e.l. (fullkornsvarianter) og masse grønnsaker. Kan ha bittelitt saus på hvis det er tørt ellers. Prøver å ordne det slik at 1/4 av tallerkenen er karboer, 1/4 er kjøtt/fisk/proteiner og 1/2 er grønnsaker. Kvelds, hvis jeg er sulten: en frukt, yoghurt eller noe slikt.
Gjest Nanne70 Skrevet 30. april 2010 #16 Skrevet 30. april 2010 Ti kilo på tre måneder er en sunn og fin vektnedgang, det! Hvis du imidlertid mistenker at du har et stoffskifteproblem, så vil jeg foreslå at du får tatt noen tester for å få avklart det. Når det gjelder kosthold, kan du prøve å justere ned karbohydratinntaket ditt noe, og øke proteinmengden. Ikke brød/knekkebrød til alle måltider. Det er også viktig, som det nevnes i noen av de andre svarene, at du spiser mer grønnsaker. Og husk å få i deg nok væske. I forhold til trening - går du i samme tempo hele tiden, og går du raskt nok til at du blir svett og andpusten? Du kan prøve å kjøre intervall både for variasjonen sin skyld og fordi intervalltrening har vist seg å gi bedre effekt enn om man holder samme tempo hele tiden. Styrketrening er også viktig hvis du vil ned i vekt, da en økning av muskelmassen gjør at forbrenningen din øker. Det finnes masse styrkeøvelser du kan gjøre hjemme som ikke krever noe annet utstyr enn enn treningsmatte og kanskje et par håndvekter. Styrkeprogram kan du finne på nettet eller på DVD'er.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #17 Skrevet 30. april 2010 Jeg går turer , to om dagen på 4 km hver Har ikke rpåd til treningsstudie dessverre, dessuten sliter jeg veldig mye med bekkenløsning og kan ikke bevege meg så fort dessverre Så når jeg går turene blir det ikke fort nok føler jeg.. er du gravid?
Stor&Sterk Skrevet 30. april 2010 #18 Skrevet 30. april 2010 Skjønner ikke hvorofr jeg ikke går ned i vekt! Hva skal jeg egentlgi spise for å gå ned? Jeg veide 130 kg da jeg startet og nå er jeg 120 kg og da har jeg spist et knekkebrød med tunfisk eller mager ost til frokost. Et knekkebrød til formiddag , Middag bestående av litt kjøtt og kun grønnsaker til. tIL KVELDS KUN ET KNEKKEBRØD Men allikavel gå går jegh utrolig tregt ned i vekt. Jeg går to turer fdagen på ca 4 km. Jeg har kun gått ned 10 kg på tre måneder og det synes jeg er lite, tiltross for at jeg spiste feitmat før og masse godter daglig!! Noen tips for å gå ned mer i vekt? Trodde det skulle gå fort da jwg veier såpass mye og er ekstrem overvektig Du spiser alt for lite og forbrenningen din settes ned. Sender du meg høyde,vekt, kjønn og antall kg, så skal jeg regne ut for deg hva du skal spise på en dag. Dette er noe man kan regne ut ved hjelp av en formel...Grete Rode og Helsedirektoratet bruker denne formelen... send meg et pm så skal jeg hjelpe deg, slik at du kan se hvor mye du egentlig skal spise...eller jeg kan sende deg formelen! Men all ros til deg, du jobber hardt og har begynt å endre livet ditt. Hurra for deg !
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #19 Skrevet 2. mai 2010 Kan du sykle? Det er flott trening Jeg har ikke sykkel . eR ALENEMOR med dårlig råd
Fluffe Skrevet 2. mai 2010 #20 Skrevet 2. mai 2010 Jeg har ikke sykkel . eR ALENEMOR med dårlig råd finn.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå