Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 På forhånd vil jeg advare mot skrivefeil og dårlig formulering, jeg leser ikke gjennom før jeg poster det. Jeg er rådvill, å håper egentlig noen har noen råd til meg. Vil ikke si at jeg håper noen har det likt, for jeg ønsker egentlig ingen å ha det sånn. Men poenget er den at jeg har så enormt lav selvfølelse at det ikke skulle gått an å hate seg selv så mye som jeg gjør. Jeg er alltid snill, ingen fordommer, hjelper andre om jeg kan å ja- jeg er en god person. Men så kommer det til utseneet mitt, å det er for ille, rett og slett. * det finnes ingen stygge mennesker* vil du kanskje skrive, men jeg er ikke så sikker jeg. Nei, selv har jeg aldri sett noen stygge mennesker, bortsett fra meg selv. Når jeg står i speilet hjemme, kan jeg faktisk være søt, pen og ganske orginal. Men, det er etter å ha hvert ute litt så henger klærne rart på meg, håret er grusomt, sminken er rendt litt nedover meg og jeg ser generelt sliten ut. Å det er jeg kanskje også, jeg er psykiskt sliten å det vises nok. Om jeg går forbi et speil å jeg seg ok ut, er alt bare bra, da er jeg bare vanlig sjenert å det er jo egentlig greit nok det. Men om jeg går forbi et speil, å jeg ser stygg ut, blir hele dagen ødelagt. Jeg får lyst til å skade meg selv, jeg sitter å tenke stygge tanker om meg selv, hvordan jeg mener jeg burde pines osv pga styggheten min. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg føler at livet stopper opp pga dette. Jeg tok friår fra skolen for å slanke meg. Ja, jeg gikk ned i vekt, faktisk 15 kilo. Nå har jeg bare litt valpefett kan man kalle det, men det plager livet at meg. Har slanke bein, midje osv men en kule mage om jeg ikke trekker magen inn. Jeg trudde jeg skulle få mer selvtilitt når jeg slanket bort alt fettet, men jeg føler meg værre enn noen gang. Nå ser jeg alle de andre feilene mine også, å de er det værre å forandre på. Feks munnen min. Jeg har litt "emo" stil, noe som sikkert gjør at jeg ikke er så populær blandt voksne men det er sånn jeg er, faktisk. Det er meg, har prøvd mange andre stiler å det blir feil. Men nå så vil jeg ha jobb, begynne på skole osv men jeg er redd jeg ikke klarer det. "bare hopp i det, vær åpen om dine problemer" vil du sikkert si, men nei - så lett er det ikke. Jeg vil ikke gå hele dagen å "pine" meg. Jeg vet ikke hvordan jeg skal fikse dette, det eneste jeg vet er at det er vansklig å bli kvitt denne følelsen. Enten må jeg akseptere meg selv, eller så må jeg forandre meg selv. Å det er det siste jeg prøver på. Kjøper bedre sminke, bruker lengre tid på badet, setter sammen klær som passer seg i sammen osv. Men det er alltid noe galt, utykket i ansiktet mitt og magen. Det siste fettet vil ikke forsvinne, enda jeg nå lever på 700 kalorier om dagen + trener hver dag. Jeg sover mange timer men er alikevel alltid trøtt og sliten, men psysiskt altså. Så da skal jeg stoppe å skrive nå, før jeg gjentar meg selv enda mer. Er det noen som har noen tips `Eventuelt hvilke jobber man kan ha når man har det sånn ?
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Få i deg nok energi! Klart du er sliten når du ikke får i deg mer enn 700 kalorier. Det er jo langt under hva som er et minimum. Ellers høres det ut som du trenger hjelp til å forsterke selvbildet ditt. Det finnes flere veier å gå, men jeg tror du kunne trengt noen som hjalp deg litt. Kanskje du skulle tatt det via fastlege eller helsesøster? Hva føler du selv? Hvor ille er det? På meg høres det ut som selvbildet hemmer deg mye, når du går til det skritt at du dropper skolen for å slanke deg. Jeg tror derfor jeg ville gått via fastlegen min, for deretter å få en henvisning mye. Det høres ut som du kunne ha god nytte av kognitiv terapi. Kognitiv terapi går på det å jobbe med negative tankemønstre. Det høres ut som det er litt av det du har å slite med. At du føler deg ok, går ut, ser deg i speilet, og så faller selvbildet ditt sammen. Ved å få hjelp til å lære noen teknikker som stopper de negative automatiske tankene når de kommer, så tror jeg du vil få det bedre. Ønsker deg lykke til!
Sekretæren Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Kjære TS Jeg anser det som nødvendig å stenge denne tråden. Her inne kan man ikke vite hvem som har kompetanse til å hjelpe, så jeg oppfordrer deg til å ringe Mental Helse, telefonnummer dit er 810 30 030, telefonen er døgnåpen. Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av. Lykke til. Vennlig hilsen SportyShorty, mod
Fremhevede innlegg