Gå til innhold

Spansk


Sopp

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er interessert i å lære meg spansk. Jeg har en kamerat som lærer meg, men trenger flere som vil lære fra seg. Det begrenser seg hvor ofte man kan snakke i tlf og lære seg spansk :P

Kompisen min har lært meg uttalen på lyder osv, så jeg trenger egentlig noen som vil lære meg nødvendige ord og setninger :)

Noen som stiller seg villige til det?

Selvsagt kan jeg gjøre byttetjeneste i retur dersom det er noe jeg kan:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Badabing

Hei :)

Jeg er interessert i å lære meg spansk. Jeg har en kamerat som lærer meg, men trenger flere som vil lære fra seg. Det begrenser seg hvor ofte man kan snakke i tlf og lære seg spansk :P

Kompisen min har lært meg uttalen på lyder osv, så jeg trenger egentlig noen som vil lære meg nødvendige ord og setninger :)

Noen som stiller seg villige til det?

Selvsagt kan jeg gjøre byttetjeneste i retur dersom det er noe jeg kan:)

Ikke helt det du spør etter, men har du hørt om podcast? Hvis du går i iTunes, kan du finne gratis podcaster med spanskkurs. Jeg laster ned franskkurs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hei :)

Jeg er interessert i å lære meg spansk. Jeg har en kamerat som lærer meg, men trenger flere som vil lære fra seg. Det begrenser seg hvor ofte man kan snakke i tlf og lære seg spansk :P

Kompisen min har lært meg uttalen på lyder osv, så jeg trenger egentlig noen som vil lære meg nødvendige ord og setninger :)

Noen som stiller seg villige til det?

Selvsagt kan jeg gjøre byttetjeneste i retur dersom det er noe jeg kan:)

Hei!

Holder og på å lære meg spansk for tiden. Jeg meldte meg inn i www.hjerneklubben.no . Der lærer man husketeknikker for å lære dobbelt så fort, og der tilbyr de spansk kurs. Jeg har aldrig vært særlig god i språk, men må si jeg lærte glosene fort nå! Du lærer også uttalen der. Koster 149 kr mnd, men det er jeg villig til å betale for å lære meg spansk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest AnonymBruker

Er det vanskelig å lære seg språket?

Hvor lang tid vil det normalt ta å lære seg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det vanskelig å lære seg språket?

Hvor lang tid vil det normalt ta å lære seg det?

Det kommer helt an på hvor mye du bruker det og øver. Det enkleste er helt klart å bo i et spansktalende land en stund. Ville rådet deg til å gå på biblioteket og låne deg bøker på spansk, og se filmer/serier på spansk. Det er en rekke spanske tv-kanaler hvor du kan se gratis tv online. De fleste filmer er jo også dubbet på spansk, og da snakker de normalt ikke så fort som de gjør på spanske filmer/serier. Et annet råd kan kanskje være å gå inn på en chatteside e.l. og snakke med andre spansktalende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg snakker også flytende spansk, bare spør her også :)

Ah sí? Y dónde lo aprendiste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah sí? Y dónde lo aprendiste?

He vivido unos años en España, un año en Sud-América, y mi esposo es hispánico (y mi hijo mitad y mitad). Él no habla noruego asi que en casa hablamos español. Y tú de donde eres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hei!

Holder og på å lære meg spansk for tiden. Jeg meldte meg inn i www.hjerneklubben.no . Der lærer man husketeknikker for å lære dobbelt så fort, og der tilbyr de spansk kurs. Jeg har aldrig vært særlig god i språk, men må si jeg lærte glosene fort nå! Du lærer også uttalen der. Koster 149 kr mnd, men det er jeg villig til å betale for å lære meg spansk ;)

Den går jeg god for :) Jeg har og meldt meg inn i hjerneklubben.no og der synes jeg at jeg lærte språket fortere enn jeg noen gang gjor på skola. Helt topp :-) De har og tysk der nå, og skal komme flere språk etterhvert:) Jeg hadde tysk på skolen i 3 år, så tenker jeg skal friske opp det og etterhvert :) Artig med språk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...