Gå til innhold

Farang/feriesyke

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurte på en ting.. når man har veldig løs mage og går ofte på do grunnet f.eks farang eller at man er i et fremmed land med annen bakterieflora, vil man da gå ned i vekt? Man gjør jo det om man kaster opp, men gjelder det også når det kommer ut andre enden? ;)

Jeg er hverken plaget med det selv eller ønsker å gå ned i vekt, men bare sånn hypotetisk liksom.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Svaret jeg ga deg som tydeligvis endte opp i en annen tråd: Næring og energi fra maten tas vel opp uansett om det som kommer ut der nede er i løs eller fast form. Ved oppkast tas gjerne ikke all næring og energi opp før maten forsvinner fra kroppen igjen, og derfor går man ned i vekt.

Skrevet

Men jeg føler liksom at det kommer mye mere ut enn vanlig. Man er jo på do oftere selv om man ikke spiser mer.

Jeg ser liksom for meg at kroppen ikke rekker å fordøye alt..?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kroppen rekker ikke å ta opp alle næringsstoffene fordi det går raskere gjennom, i tillegg vil du gjerne spise mindre og du mister mye væske gjennom både diaré og oppkast. Alt dette vil kunne gjøre at du går ned i vekt, men det blir heldigvis raskt gjenopprettet når du er frisk igjen, fordi det meste skyldes at du mister væske. Jeg har selv opplevd å gå ned 5-6 kilo etter en ukes omgangssyke. Anbefales ikke som slankemiddel, for man har null energi og føler seg elendig... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...