Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Noen som vet hva ca. lønn er for en våkende nattevakt innenfor helsetjenesten? Hvor mye tillegg osv får en?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei. Noen som vet hva ca. lønn er for en våkende nattevakt innenfor helsetjenesten? Hvor mye tillegg osv får en?

Kveldstillegg/natttillegg er for hjelpepleier på omkring 56 kr mener jeg. Du har samme tillegget fra kl 17 om ettermiddagen, som du har kl 05 0m natten.

Synes nattarbeid skulle hatt et større tillegg, tenker på helserisiko som er forbundet med nattarbeid...

Skrevet

Hvilken helserisiko? Er det så dårlig for kroppen? Jeg er ung og sprek da og er bare snakk om i 6 uker. Men har ikke noe utdanning innenfor helse :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvilken helserisiko? Er det så dårlig for kroppen? Jeg er ung og sprek da og er bare snakk om i 6 uker. Men har ikke noe utdanning innenfor helse :)

Jobber en natt, jobber en Mot kroppen, immunforsvaret er halvert.

Dette bør de som arbeider på natt ta med seg, ta sine forholdsregler..det samme bør ledelse og kolegaer av nattarbeidere.

En del kommuner holder kurs for de som arbeider natt, for å øke bevisstheten om dette.

- Derfor skal det ikke gjøres arbeid på natt, som kan gjøres på dag.

- Derfor bør nattevakten hvile når det er mulig, skjerme seg for sterkt lys.

- Ta en Work-nap dersom dette er mulig. En nattevakt som ikke har fått en lur i løpet av natten, har promille, når denne setter seg bak rattet, for å kjøre hjem..

Det har vært en del forsking på nattarbeidere, som viser helserisikoen. Heldigvis øker bevisstheten, slik at en kan forebygge. Likevel, det syndes en del rundt omkring, nattevaktene pålegges ofte mer arbeid enn strengt nødvendig....

Du skal bare jobbe 6 uker sier du, det går nok fint. Husk, ikke spis tunge måltider, for sent på natten,( husk, fordøyelsen har lagt seg!) ta kun lettere, frukt ol...og drikk vann.

Lykke til med nattevaktene!

Skrevet

Takk for godt svar! Skal ha dette i bakhodet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...