Gå til innhold

Kjære kakebakere, hjelp meg!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OJ! Jeg ville tatt kontakt med bloggeren og bare bestilt den :fnise:

Skrevet (endret)

Hva mrd marshmallowfondant med farge?

Dette er til dobbel porsjon:

400 g marshmallow

4 ss vann

4 ss fett

600 g melis

farge etter eget ønske

Putt marsmhallowen og vannet i en bolle som tåler varme og sett det i microen i 90-120 sek. De skal puffe seg.

Ta det ut og tilsett fettet og den fargen du ønsker.

Tilsett melis litt etter litt og rør det godt inn.

Elt så alt sammen til det blir nesten som marsipan.

Edit: glemte micro'en.

Endret av Kirsebær
Gjest navnelapp
Skrevet

Vatn og marshmellows vil vel ikkje puffe seg av seg sjølv? Meiner du at det skal i mikrobølgeovn? Viss ein ikkje har det, korleis gjer ein det då?

Skrevet

Vatn og marshmellows vil vel ikkje puffe seg av seg sjølv? Meiner du at det skal i mikrobølgeovn? Viss ein ikkje har det, korleis gjer ein det då?

Selvfølgelig skal det i microen. Glemte å skrive det :klaske::sjenert:

Skrevet

Marshmellowsfondant (MMF) er et godt alternativ til marsipan ja :Nikke:

Har du ikke micro, får du ikke laget det desssverre....

Skrevet

Jo jo du får laget Marshmallow fondant uten micro. Du bruker bare vannbad. Det tar lengere tid, men det går helt fint. Jeg har gjort det to ganger, så det fungerer fint, jeg laget disse to kakene med MMF fra vannbad.

Den borgen på toppen er nok laget av kakebunn som er kuttet i riktig form. Om du vil ha figurer av MMF må du la de stå i rommet ikke i kjøleskap. Om de står i romtemp. så stivner de til :) Du får også kjøpt sukkerpasta på Panduro som stivner veldig fint til å lage figurer av.

Lykke til :)

Skrevet

http://1.bp.blogspot.com/_eXuzmEIIro0/S6S4ArY4R1I/AAAAAAAABCs/Oi65TQVK_Q8/s400/016.JPG

Hvordan i huleste får jeg til denne kaken. Vil ikke bruke marsipan da jeg ikke likder det...

du kan bruke kontittorfarge i kremen. bruk sprøyte sånn at du får det gjevnt og slik at du får den rette fargen på rett sted. når det gjelder tårnet og mario kan du jo ha en liten plate på kaken (papp dekket med folie) slik at du kan lage dette i plastelina. de små figurene på sidene får du ikke til å henge i krem, men du kan bruke kakebunn, trekke dem med sjokolade og ha tannpirkere for å stikke dem inn i kaken så de holder, husk å feste i kakebunn ;) navnet kan du skrive med gele, sånn tube du kjøper på butikken som man kan skrive med. - lykketil

Skrevet

Lag marshmallowsfondant :)

Veldig kjekt, for den kan du tilsette farge mens den er myk, før du har i melis :)

Ha marshmallows i en bolle med noen ss vann og sett det i mikroen på full stryke til du ser at den "puffer" seg opp. Så rører du bare i den og tilsetter melis til den blir fast, lik som marsipan. Kjempefin og jobbe med, lurt å kjevle den ut på litt melis.

Du kan fint dele den opp rett etter at du har tatt den ut fra microen og tilsette farge før du har i melis. :)

Anbefaler å bruke farger fra fks Wilton, som du får kjøpt hos Jernia og Tilbords, mye bedre enn de fra matbutikk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...