Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på mat?

Hvor mye penger bruker du på mat?  

1. 1. Hvor mye penger bruker du på mat om dagen?

• under 20 kr per pers
      0
    • Mellom 20-50 kr per pers
      17
    • Mellom 50-100 kr per pers
      28
    • Over 100 kr per pers
      5
  2. 2. Hvor mange er dere i husholdningen?

• 1
      8
    • 2
      28
    • 3 eller fler
      14

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mye penger er det vanlig å bruke på mat? Hva bruker dere på mat og hvor mange personer er dere?

Selv bruker jeg sånn rundt 30 kr om dagen og 200 kr hvis jeg har gjester, jeg er veldig opptatt av å servere fancy mat. Men jeg synes at maten til 30 kr også er veldig god. Gjennomsnittlig bruker jeg vel dermed ca 50 kr på mat om dagen (jeg har ikke så ofte gjester, siden jeg bor litt utafor). Er dette under gjennomsnittet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er et avstemningskjema

Skrevet (endret)

Her er et avstemningskjema

Beklager mange meldinger, jeg har ikke laget spørreskjema før :sjenert:

Endret av o..o
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker ca 4000,- i mnd på mat, to voksne.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv én person, bruker 70 kr om dagen. Oppimot 2000 i månden.

Skrevet

Jeg er en person og bruker ca 1500-2000kr på mat i mnd.

Skrevet

Vi er to voksne og en ettåring og bruker ca 6000 i mnd på mat (ikke medregnet lunsj på jobb og evt café/restaurantbesøk). Da handler vi på forholdsvis dyre butikker og lager all mat fra bunnen av.

Skrevet

Jeg bor alene og bruker ca 2500kr i måneden på mat. Dette inkluderer andre ting jeg også handler på matbutikk og eventuelle resturantbesøk.

Skrevet

Jeg er en person og bruker 1500-2000 på mat og drikke i mnd avhengig av hvor langt studielånet rekker.

Skrevet

Jeg bruker vel i snitt 500 kr på matbutikken i uka. Dette inkluderer også hygieneartikler og vaskemidler

Skrevet (endret)

Vi er to voksne og to barn. Bruker ca 1500 i uka....noen ganger litt mindre....Inkludert vaskeprodukter, såpe, shampo osv

Endret av Stor&Sterk
Gjest SmallTalk
Skrevet

2 voksne her. Har et matbudsjett på ca 100 kr dagen, noe som gir ca 3000 kr/mnd.

Gjest Vito - nr to
Skrevet

På posten "husholdning", som jo også omfatter ting som vaskepulver, toalettpapir, såpe/shampoo, lyspærer, alu-folie, tannbørster/tannkrem mmm, bruker vi ca 5 000 kr pr mnd i gjennomsnitt i løpet av et år. Vi er sju personer (barn i 9., 9., 6., 4. + en liten på vel 4 år), vi har en del frukt/grønt selv (har fem mål tomt som brukes mye til dette) og vi har all fisk vi ønsker, unntatt laks og kveite, fra fiskeglade barn.

Vi er matglade (vekta truer både titt og ofte med å bli "litt mer enn ønsket", bare etter sykdomsperiode med å bli "litt for lav"), VELDIG kravstore mht "skikkelig mat av god kvalitet", men har nok ellers ganske enkle og greie matvaner uten noe luksuspreg. Mat lages jevnt over fra bunnen av, og vi bor på bygda (les: har rimelige frukt/grønnsaker, så lenge vi snakker om vanlige i området, har ingen super-superbillige dagligvarebutikker).

Skrevet

Vi har 5000 i måneden på to stykker, ca 166 pr dag. Dette er medregnet husholdningsartikler og besøk på cafe og restaurant.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker vel 2 - 2500 kr i måneden og det inkl. vaskemidler, dopapir mm.

Jeg bor alene.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv én person, bruker 70 kr om dagen. Oppimot 2000 i månden.

70 kr dagen blir faktisk over 2000 kroner, ikke bare oppimot. :)

Vi bruker rundt 2000 kr i mnd pr person, og er to voksne pluss "et og et halvt" barn (barn på deltid). Vi prøver å kjøpe inn stort, og fryse ned mat (også rester). Men det er ikke enkelt å holde seg til budsjettet når vi ønsker å lage litt "skikkelig" mat. Hadde vi levd på pølser, kjøttkaker og fiskepinner hadde det vært greit, men vi vil gjerne ha rent kjøtt, skikkelig fisk og masse grønnsaker. Vi bruker first price, eldorado og landlord der vi kan.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

To voksne, en ungdom på "deltid" - 7000 kr i måneden til mat, toalettartikler, alt man kjøper på dagligvarebutikken. Vi lager all mat fra grunnen av, og er opptatt av å ha nok proteiner (kjøtt, fugl, fisk, egg) til alle måltidene.

Skrevet

Tør ikke tenke på det engang. Har så utrolig mye i kjøleskapet. Jeg liker noe, mannen liker noe og barna også. Så det blir masse av alt.

Skrevet

Vi setter av en fast sum på 4000 i måneden for mat, hygiene- og renholdsprodukter, drikke og snop til helgene. Alt av dagligvarer med andre ord. Vi er to voksne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...