Gå til innhold

Utredning hos spesialist


Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvis man er henvist til spesialist av fastlege, og spesialist finner avvik ved blodprøver, vil spesialisten sende epikrise til fastlege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spesialist skal alltid sende epikrise til fastlegen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Gjelder dette uansett om det er gjort negative funn? Det skal sendes epikrise direkte til fastlege uansett?

Skrevet

Ja, de gangene jeg har vært hos spesialist er alltid alle resultater av alle prøver også sendt til fastlegen. Tror det er slik at henvisende lege alltid skal ha kopi av alt som skjer.

Skrevet

Det er ikke alltid en automatikk i at fastlegen får alle prøvesvar. Det blir oftest sendt en epikrise etter første konsultasjon, og evt. ved avsluttende. Og i tillegg kommer det jo ann på hva slags spesialist det er snakk om.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alltid en automatikk i at fastlegen får alle prøvesvar. Det blir oftest sendt en epikrise etter første konsultasjon, og evt. ved avsluttende. Og i tillegg kommer det jo ann på hva slags spesialist det er snakk om.

Jeg ble henvist til en indremedisiner, hvor det ble gjort full utredning av blodprøver. Jeg kom meg aldri til oppfølgingstimen som var for 1 år siden (lang historie, jeg skal til videre nevrologiske undersøkelser hos annen spesialist på et annet sykehus).

Så, hvis det var funnet avvik i blodprøver, så skal min fastlege ha fått beskjed? Jeg har hatt kontakt med fastlegen mange ganger siste året uten at hun har sagt noe, så jeg har bare antatt at alt er ok.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble henvist til en indremedisiner, hvor det ble gjort full utredning av blodprøver. Jeg kom meg aldri til oppfølgingstimen som var for 1 år siden (lang historie, jeg skal til videre nevrologiske undersøkelser hos annen spesialist på et annet sykehus).

Så, hvis det var funnet avvik i blodprøver, så skal min fastlege ha fått beskjed? Jeg har hatt kontakt med fastlegen mange ganger siste året uten at hun har sagt noe, så jeg har bare antatt at alt er ok.

Jeg var forøvrig hos spesialisten flere ganger, men ikke vært der etter de siste prøvetakingene som da var for ca 1,5 år siden.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

De skal sende en epikrise elleren diagnose e.l hvis det er en spesialist som du går til over en lengere periode.

Men jeg har vært hos flere spesialister med meg selv og barna mine som ikke har sendt noe informasjon til fastlegen så jeg må informere han om diagnoser o.l

Gjest AnonymBruker
Skrevet

De skal sende en epikrise elleren diagnose e.l hvis det er en spesialist som du går til over en lengere periode.

Men jeg har vært hos flere spesialister med meg selv og barna mine som ikke har sendt noe informasjon til fastlegen så jeg må informere han om diagnoser o.l

Nå tenker jeg i hovedsak hvis det skulle vise seg å være en alvorlig diagnose. Jeg antar at spesialisten ville informert fastlegen ved et slikt tilfelle?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nå tenker jeg i hovedsak hvis det skulle vise seg å være en alvorlig diagnose. Jeg antar at spesialisten ville informert fastlegen ved et slikt tilfelle?

Ja det burde legen så absolutt gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...