RedLipstick Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Hei Jeg er så utrolig lei meg For en stund tilbake kjøpte jeg en herlig hanperser ifra sverige. Guttungen var spretten og aktiv og kjempesøt. Dog litt mager, men han gikk på pencilin. Fra begynnelsen har han kun fått det beste av fòr kjøpt hos veterinær osv. Men plutselig måtte jeg flytte på grunn av studier og det ble vanskelig å ha han med. Jeg omplasserte han hos min søster, men 6 mnd ble for lenge å passe på siden hun utviklet allergi. I Mars måtte jeg se meg nødt til å selge han da jeg ikke kunne avbryte studiene og komme hjem. Hun som ville kjøpe han hadde jeg en avtale med at jeg ville ettersende all dokumentasjon i ettertid siden jeg ventet på at papirene fra sverige skulle komme og hun kunne få registrere han på sitt navn. Men jeg prøvde å være hyggelig og sa at hun skulle slippe å betale (veldig høy sum på persere) så lenge papirene ikke var i orden. Og det syntes hun var greit. Da jeg i forrige uke sendte en mail på at nå må du betale innen den 20. mai for nå er snart alt på plass, så ville hun ikke svare på mailen. Plutselig sender hun meg en mail igår. Der hun i en kort setning skriver: Ja, han er avlivet på xx dyreklinikk. Og deretter skrev hun et sidelangt sammendra der hun fortalte at hun hadde tapt masse penger på dette, samt at veterinær ville ha flere tusen for labprøver osv. Katten var tynn og mager og hadde dårlig immunforsvar, og hadde heller ikke ormekur. Han var mager ja, men han hadde fått ormekur, samt jeg har jo passet på han hele tiden som om det var babyen min. Deretter frekk som hun var mente hun at jeg var en svindler av en selger (merk hun hadde enda ikke kjøpt han) og at hun hadde anmeldt meg til matilsynet, politiet og forliksrådet i kommunen for de pengene hun hadde tapt. Jeg var helt i sjokk etter denne mailen. Hvordan kan noen være så kald og kynisk? For det første det var MIN katt, hun hadde enda ikke OVERTATT ham. Dessuten hvordan kunne hun ta en såpass stor avgjørelse uten å RINGE meg?? Samt true meg for penger osv, når det i realiteten er meg som taper her. Jeg lurer på om jeg kreve penger av henne? Jeg hadde forsikret kattungen, men siden jeg tenkte å selge ham, sa jeg opp forsikringa hans i forrige måned. Hadde hun bare ringt og sagt at han er dårlig kunne jeg bare fornyet forsikringa og forsikringsselskapet kunne dekket alle de ******* labprøvene. Jeg blir så sint. Jeg ville aldri avlivet ham, ikke før jeg hadde prøvd alt jeg kunne. Jeg får lyst til å skrike og gråte. Mest av alt bare dukke opp på døra hennes og slå henne ned. Men så dum er jeg ikke - vet jo at det ikke er løsningen. I mailen tilbake skrev jeg at hun gjerne må anmelde meg, men jeg anmelder henne for tyveri og drap. For katten var tross alt ikke hennes juridisk sett. Samt at jeg vil saksøke henne og kreve erstantning. Noen som har noe greie på dette og kan hjelpe meg? Jeg takker for alle svar jeg får. Er bare så innmari lei meg Han var så skjønn, og jeg vurderte egentlig på å kanskje få han tilbake siden jeg snart flytter igjen. Tenkte å si til henne at om du ikke betaler den 20. så vil jeg ha han tilbake. Jeg har så dårlig samvittighet også, føler det er min feil at han nå er borte. Jeg burde aldri ha reist.
Ahurorah Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Jeg har virkelig ikke greie på sånne ting. Men jeg vil bare si at det er helt forferdelig det jeg leser. Du har all rett til å anmelde henne for både drap og tyveri. Alt skal ordne seg, skal du se. Synd du skal ha dårlig samvittighet, det er virkelig ikke din skyld at perseren er død. Du visste ingenting.
RedLipstick Skrevet 29. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2010 Jeg har virkelig ikke greie på sånne ting. Men jeg vil bare si at det er helt forferdelig det jeg leser. Du har all rett til å anmelde henne for både drap og tyveri. Alt skal ordne seg, skal du se. Synd du skal ha dårlig samvittighet, det er virkelig ikke din skyld at perseren er død. Du visste ingenting. Takk ahurorah Jeg vil virkelig hun skal svi for dette! For en grisk og kald person. Og jeg som var som snill mot henne. Hjalp henne med andre ting og oppførte meg som en sann venn. Så kunne hun ikke ta en bare eeeeen telefon. Vet lissom ikke hva jeg skal gjøre. Dette var en av mine første to katter(kjøpte de nesten sammen, hun bor hos mamma) og jeg var så knyttet til dem, selvom dem ikke er mer enn 1 år gamle. Han lille tassen var jo bare 10 mnd Og det var en avlshan, tviler på han var så dårlig som hun skal ha det til.
Ahurorah Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Takk ahurorah Jeg vil virkelig hun skal svi for dette! For en grisk og kald person. Og jeg som var som snill mot henne. Hjalp henne med andre ting og oppførte meg som en sann venn. Så kunne hun ikke ta en bare eeeeen telefon. Vet lissom ikke hva jeg skal gjøre. Dette var en av mine første to katter(kjøpte de nesten sammen, hun bor hos mamma) og jeg var så knyttet til dem, selvom dem ikke er mer enn 1 år gamle. Han lille tassen var jo bare 10 mnd Og det var en avlshan, tviler på han var så dårlig som hun skal ha det til. Det høres nesten ut som om hun var en svinler, og at det var planlagt fra begynnelsen av. Hun tok ikke tlf en gang! Om jeg hadde fått en katt som jeg hadde påstått vært så syk at den måtte avlives, hadde jeg ringt og kjeftet på den som hadde gitt meg den katten. Hun gjorde tydligvis ikke det, og sendte heller en mail etterpå. Jeg syntes hun er motbydelig og jeg håper virkelig DU får erstatning for dette - selv om det ikke vil få tilbake pusen din. Jeg er glad for at du var så glad i katten som du sier at du er, det fortjente den nok. Du gjorde alt du kunne og du kan fortsette med det av å bare gjøre det beste ut av saken og anmelde kvinnen. Jeg ønsker deg lykke til.
RedLipstick Skrevet 29. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2010 Det høres nesten ut som om hun var en svinler, og at det var planlagt fra begynnelsen av. Hun tok ikke tlf en gang! Om jeg hadde fått en katt som jeg hadde påstått vært så syk at den måtte avlives, hadde jeg ringt og kjeftet på den som hadde gitt meg den katten. Hun gjorde tydligvis ikke det, og sendte heller en mail etterpå. Jeg syntes hun er motbydelig og jeg håper virkelig DU får erstatning for dette - selv om det ikke vil få tilbake pusen din. Jeg er glad for at du var så glad i katten som du sier at du er, det fortjente den nok. Du gjorde alt du kunne og du kan fortsette med det av å bare gjøre det beste ut av saken og anmelde kvinnen. Jeg ønsker deg lykke til. Takk jeg SKAL anmelde henne. Lurer på om jeg må gå til politistasjonen direkte.. tar dem sånne saker der da?
LynetmcQueen Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 For en sørgelig historie. Jeg ville kontaktet xxdyreklinikk og hørt med dem hvorfor katten ble avlivet. Var den virkelig syk, eller. Skremmende at en kan komme med dyr som en ikke eier, og faktisk få dem avlivet....
Virilja Skrevet 29. april 2010 #7 Skrevet 29. april 2010 Åhnei.. Nå fikk jeg helt vondt inni meg.. Stakkars deg Jeg vet ikke så mye om sånt, men noen slags rett må du vel ha på det her. Finnes det ingen papirer som beviser at du fortsatt står som eier? Hvis det er mulig - tyn alt du kan ut av det fæle kvinnemonsteret!
Miss Puddel Skrevet 29. april 2010 #8 Skrevet 29. april 2010 eh, bare en flyvetanke her, men er du sikker på at han virkelig ER avlivet? damen virker frekk nok til å si at hun har avlivet ham, for å slippe å betale deg for katten...
Gjest Glør Skrevet 29. april 2010 #9 Skrevet 29. april 2010 Jeg ville også sjekket med klinikken og reist hjem til henne for å sjekke om ikke katten er der. Dette kan høres ut som noe hun finner på for å slippe å betale for den også.
Gjest Mahareth Skrevet 29. april 2010 #10 Skrevet 29. april 2010 eh, bare en flyvetanke her, men er du sikker på at han virkelig ER avlivet? damen virker frekk nok til å si at hun har avlivet ham, for å slippe å betale deg for katten... Det tenkte jeg også! Uff, føler med deg uansett hva som har skjedd, TS!
Maxi Skrevet 29. april 2010 #11 Skrevet 29. april 2010 eh, bare en flyvetanke her, men er du sikker på at han virkelig ER avlivet? damen virker frekk nok til å si at hun har avlivet ham, for å slippe å betale deg for katten... Samme tenkte jeg. Jeg ville ringt dyreklinikken og forhørt meg. Oppdater oss om hvordan det går da.
Snart Frue Skrevet 1. mai 2010 #13 Skrevet 1. mai 2010 Jeg ville også ha kontaktet dyreklinikken for å høre deres historie og at de får din historie. Så ville jeg kontaktet politiet. Tenk om hun gjør dette igjen!! Jeg føler med deg.
RedLipstick Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #14 Skrevet 2. mai 2010 eh, bare en flyvetanke her, men er du sikker på at han virkelig ER avlivet? damen virker frekk nok til å si at hun har avlivet ham, for å slippe å betale deg for katten... Beklager sent svar. Ja den er virkelig avlivet , snakket med dyreklinikken. Men veterinæren nektet å gi ut for mye info siden jeg ikke var den som hadde kommet med katten. Venter på at hu kjerringa skal sende meg kopi av brevet legen skal gi henne.
RedLipstick Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #15 Skrevet 2. mai 2010 Åhnei.. Nå fikk jeg helt vondt inni meg.. Stakkars deg Jeg vet ikke så mye om sånt, men noen slags rett må du vel ha på det her. Finnes det ingen papirer som beviser at du fortsatt står som eier? Hvis det er mulig - tyn alt du kan ut av det fæle kvinnemonsteret! Jo! Katten står oppført i mitt navn. Hun dama er veldig grådig. Hun takker ja for å kjøpe alt, men så har hun ikke råd til å betale. Hun handlet hos meg for over 10 000 kr (klorestativ, kattesend osv osv) Og brukte nesten 2 mnd på å betale. Hun utsatte det hele tiden bare. Syns det er rart at noen kan oppføre seg sånn. Jeg tror hun avlivet ham fordi hun ville ikke betale ytterligere 8000 kr.
RedLipstick Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #16 Skrevet 2. mai 2010 Hei takk for alle svar. Jeg bekalger jeg har vært litt treg med å svare. Vel hun mener hun driver med katteoppdrett, og det var derfor hun kjøpte denne katten fordi hun ville prøve han også. Men for meg virker hun ikke noe særlig seriøs. Da jeg sa at hun ikke kunne gå og avlive noen andres katt og at hun har stjålet katten min, begynte hun å skrike i telefon. Mente at hun kunne dette med katter og at jeg hadde forsømt katten og greier. Hehe.. vel jeg kunne dratt hjem til henne ja. Hehe da hun ikke tok opp når jeg ringte skrev jeg en mail til henne der jeg sa at hun måtte jo ta opp når jeg ringer eller svare på mine mail, det hjelper lissom ikke å unngå å svare meg når jeg vet hvor du bor. Hehe da truet hun tilbake med at hun ville anmelde meg for sjikane. Helt ærlig hadde hun ikke hatt noen baktanker ville hun vært sint på meg fordi jeg ga henne en "syk" katt (noe som ikke var tilfellet), samtidig ville hun ikke gått bak ryggen min. Hun fjernet meg også som venn på facebook. Jeg tenker at hvis hun var så "stakkar" så ville hun ikke fjernet meg fra facebook og ungått å ta opp når jeg ringte.
solkrem Skrevet 2. mai 2010 #17 Skrevet 2. mai 2010 Ååå, jeg blir så irritert når jeg leser om slike mennesker. Helt sykt å ha så lite respekt for liv og andres følelser. Hun hadde ingen rett til å avlive katten, ettersom du fremdeles ikke har fått betaling for den. Om det skal komme noe godt ut av denne situasjonen, så er det jo eventuelt at andre lærer av denne feilen. At man aldri skal gi fra seg noe før man får betalt for det. Selv om en person virker hyggelig og grei til å begynne med, så kan personen vise seg å være helt håpløs til slutt. Men det hadde selvfølgelig ikke vært greit om hun hadde avlivet katten selv etter å ha betalt heller. Det er folkeskikk å fortelle om slike ting til tidligere eier. Tror dessverre ikke at du kommer noen vei med anmeldelse, for politiet i Norge driter jo i dyrenes rettigheter. Regner med du har fått med deg saken om han som drepte en katt med garasjeporten sin, og la ut bildene på facebook. Men neida, det var ikke bevis nok for politiet (!).
sebra Skrevet 2. mai 2010 #18 Skrevet 2. mai 2010 fy faen jeg hadde blitt forbanna!ikke gi opp og la henne slippe unna med det.
Virilja Skrevet 2. mai 2010 #19 Skrevet 2. mai 2010 fy faen jeg hadde blitt forbanna!ikke gi opp og la henne slippe unna med det. Enig!
Troyamin Skrevet 4. mai 2010 #20 Skrevet 4. mai 2010 Hvordan har det gått? Jeg ville ha kontaktet advokat i dette tilfellet. Hva om du kontakter JURK.no i første omgang?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå