Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Jeg er altså ingen baker! Og vil begynne med en enkel og ikke så stor sjokoladekake, men den skal så klart være god da:) Gidder heller ikke å legge så mye dill og dall i den. Jeg har sukker,mel,bakepulver og egg! Må ha kakao eller mørk sjokolade, men har noen en oppskrift der man ike trenger stort mer enn dette? hehe! takker stort!
Gjest navnelapp Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Her er den aller enklaste oppskrifta mi, den lagar du på fem minutt pluss steiketid! http://altgodt.wordpress.com/2009/02/20/sikringskost/
Gjest Nanette Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Jeg er ikke noen mester i å bake, men sist gang jeg lagde sjokoladekake, lagde jeg denne, men bytta ut olje med margarin og fikk bare skryt av den og den ble veldig god om jeg kan si det selv. http://www.cacaoweb.net/sjokoladekaker/enkel-sjokoladekake.html
Mermaid Blues Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 Her er en skikkelig easy peasy-kake som vennene dine vil elske deg for: 4 dl sukker 3 dl hvetemel 1 dl bakekakao 1 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker Bland sammen. Smelt 200g smør, avkjøl og ha i overnevnte blanding. Rør sammen. Ha i 4 egg, rør inn et og et. Ha røren i en smurt form og sett den i ovnen på ca 180 grader i 20ish min. Stikk i den med en pinne for å se om den er ferdig. Den skal ha litt brownieaktig konsistens inni (altså: pinnen skal ikke være tørr). Ta kaken ut, knekk en plate kokesjokolade (eller annen sjokolade du liker) over og sett den inn i ovnen igjen mens du synger en sang. Ta kaken ut og smør den nå smeltede sjokoladen utover som glasur. Server gjerne med bær, iskrem eller syltetøy (bringebær er magisk!). Motta skryt. (Den funker også som muffins, forresten. Bare pass på steketiden.)
Gjest Nanette Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 Genial oppskrift! Denne skal jeg prøve på i morgen!
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 prøvde denne som ble skrevet. KJEMPEGOD!!!! men jeg tenkte mer på en enkel sjokoladekake, ikke brownies, selvom det er best;) men en blanding hadde vært best:D fler oppskrifter på lur?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå