Gå til innhold

USAs nye helsereform


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Også med tanke på statsministervalget i storbritannia som skal holdes den 6 mai, vet noen om hvor langt dem er kommet? Send gjerne ved en lenke, hvis tilgjengelig :) Prøver å gjøre meg litt orientert i samfunnet , har vært altfor borte fra det i det siste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilhenger av en slik reform ettersom jeg mener at alle mennekser har rett til behandling av lege på "en forsvarlig måte", uavhengig av kjønn, rase, religion, økonomi, inteligens, sivil status, personlighet, etc, etc.

Nå har jeg forstått det slik at det er en del mennesker i USA som mener det er for dyrt, dvs at kostnadene for de som tjener akseptabelt og opp til VELDIG gost er for høye. Nå vet ikke jeg den eksakte kostnaden pr lønnsmottager, men jeg vanskelig for å se at ikke det skal være mulig å betale i forhold til inntekt (litt slik som sosialdemokratiene i Skandinavia).

Men dette er min mening, her jeg sitter med nisselua, og min mening er nok uinteresant for de fleste amerikanere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trajan

For eller i mot ?

Når ble Norge en stat i USA hvor dette har noen som helst betydning ?

Helsereformen i USA har ikke betydning her i landet så hvorfor skal Nordmenn ha noen som helst mening om det ?

La oss heller diskutere helsereform i Norge hvor det har en betydning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For eller i mot ?

Når ble Norge en stat i USA hvor dette har noen som helst betydning ?

Helsereformen i USA har ikke betydning her i landet så hvorfor skal Nordmenn ha noen som helst mening om det ?

La oss heller diskutere helsereform i Norge hvor det har en betydning

Det vil kunne ha stor betydning for Norge siden svært mye av medisiner, medisinsk behandling, utstyr osv kommer fra USA. Det kan få betydelig innvirkning både for kostnadsstrukturen for norsk helsevesen og fremtidig utvikling og innovasjon innen medisiner og behandlinger av sykdommer dersom konkurransen svekkes på det private amerikanske markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mot. Personer fra middelklassen og oppover(som for øvrig allerede er dem som betaler absolutt mest til Staten; og også er dem som bærer samfunnet økonomisk)vil, med denne reformen, måtte betale for at personer som er "for late" til å ta seg en anstendig utdannelse og jobb skal få fortsette å snylte på samfunnet. Ikke noe som bidrar til videre god arbeidsmoral, med andre ord(en annen ting, er at USA trenger en lov som sier at man ikke kan lønne personer i fulltidsjobb så dårlig at de lever under fattigdomsgrensen, men dèt er en annen diskusjon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...