Gå til innhold

Ventetid


antibac

Anbefalte innlegg

Var det lang ventetid da dere skulle ta glattkjøring, langkjøring, osv? Eller går det rimelig fort for seg?

Har fått med meg at oppkjøring har ganske lang ventetid, men kjørelæreren min mener at jeg kan ha lappen innen sommerferien (håper han har rett!!). Hvor langt hadde du kommet da kjørelæreren din bestilte oppkjøring?

Håper vel mer på svar fra folk som har tatt lappen i løpet av de siste årene, ikke for 10++ år siden, da det ikke er særlig relevant :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, jeg har oppkjøring i morgen, så kan jo prøve å hjelpe deg.

Det skal vel ikke ta mer enn to uker å vente på glattkjøring, det var iallefall det svaret jeg fikk av min lærer. Langkjøring, dette blir tatt når kjørelærer kan. Så der er det timeplanenen hans som bestemmer, men hos meg hadde han tid allerede etter 2 dager.

Er da ikke så lang ventetid på oppkjøring, rundt en måned :) Læreren min bestilte oppkjøring etter jeg hadde bestått teorien, da var jeg på sikkerhetskurs på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har oppkjøring i morgen, så kan jo prøve å hjelpe deg.

Det skal vel ikke ta mer enn to uker å vente på glattkjøring, det var iallefall det svaret jeg fikk av min lærer. Langkjøring, dette blir tatt når kjørelærer kan. Så der er det timeplanenen hans som bestemmer, men hos meg hadde han tid allerede etter 2 dager.

Er da ikke så lang ventetid på oppkjøring, rundt en måned :) Læreren min bestilte oppkjøring etter jeg hadde bestått teorien, da var jeg på sikkerhetskurs på vei :)

Lykke til! :D Du får fortelle hvordan det går i morgen.

Jeg kom nettopp på trinn 3, han sa han skulle fikse glattkjøring når han synes jeg er klar for trinn 4. Teorien tok jeg for snart en måned siden, men tror han synes det fortsatt er for tidlig å bestille oppkjøring, så kanskje han gjør det for meg i slutten av mai eller noe. Håper bare det er en måneds ventetid, jeg trenger lappen til 27. juni :P

Er glattkjøringskurset (eller sikkerhetskurs på bane som det vel heter?) vanskelig?

Endret av antibac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på trinn tre i midten av mars måtte ha ti timer før trinn fire, og hadde glattkjøring (sikkerhestkurs på bane) forrige mandag. Det fantes ikke vanskelig. Bare å kjøre sakte nok så går alt så fint atte :D

I morgen skal jeg på sikkerhetskurs på vei, og jeg vet han skulle bestille oppkjøring til meg nå, men jeg aner ikke når, men i mai en gang regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på trinn tre i midten av mars måtte ha ti timer før trinn fire, og hadde glattkjøring (sikkerhestkurs på bane) forrige mandag. Det fantes ikke vanskelig. Bare å kjøre sakte nok så går alt så fint atte :D

I morgen skal jeg på sikkerhetskurs på vei, og jeg vet han skulle bestille oppkjøring til meg nå, men jeg aner ikke når, men i mai en gang regner jeg med.

Takk for svar!

Ja, har egentlig bare hørt at det er gøy, men tenkte jeg måtte spørre siden jeg synes det å kjøre på glatta kommer til å bli dritskummelt til vinteren. Haha.

Du får også ha lykke til på oppkjøring når den dagen kommer :)

Endret av antibac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glattkjøring er veldig moro, spør om å få dra på brekket når dere kjører på olje og på isen. Forholdene du skal kjøre på der, er veldig overdrevent. Det er veldig sjeldent det er is på veien som du kan speile deg i. Men gled deg :)

Og jeg klarte oppkjøringa i dag :) Den burde du også glede deg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glattkjøring er veldig moro, spør om å få dra på brekket når dere kjører på olje og på isen. Forholdene du skal kjøre på der, er veldig overdrevent. Det er veldig sjeldent det er is på veien som du kan speile deg i. Men gled deg :)

Og jeg klarte oppkjøringa i dag :) Den burde du også glede deg til!

GRATULERER! :D Venninna mi bestod også i dag, hun sa det var helt fantastisk. Gleder meg til jeg sitter med lappen i hånda, men om jeg kommer til å glede meg til oppkjøring er vel heller tvilsomt. Blir nok en blanding av gruing og gleding. Har lite lyst å stryke, men jeg kommer ikke til å kjøre opp hvis jeg ikke føler meg klar uansett.

Da skal jeg glede meg til glattkjøring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid det tar avhenger av hvor du bor.

I min by er det fra 6 mnd ventetid for å få plass på en trafikkskole.

Når du omsider har kommet deg til trinn 3, så er det ikke så nødvendig og stresse.

Er fra 2-3 mnd ventetid på oppkjøringa.:) Hvis du har pengene klare, så er det greit og bestille oppkjøringa med en gang du har bestått teorien(Om du kan kjøre da:))

Tok lappen for 2 årsiden, og fra jeg bestod teorien, og bytta til en annen trafikkskole (De på den første var så grusomt treige, de ville først tjene en hau med penger før jeg fikk begynne på trinn 3:() 1 time hjemmeifra (gikk på skole der.) SÅ tok det under 2 mnd.

DA måtte jeg ha

1-test time, for å se hvor god jeg var

1- veiledningstime

glattkjøring

sikkerhetskurs på vei

Oppkjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk forresten oppkjøring den 8. juni!

Så fra start til slutt tar det litt over 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid det tar avhenger av hvor du bor.

I min by er det fra 6 mnd ventetid for å få plass på en trafikkskole.

Når du omsider har kommet deg til trinn 3, så er det ikke så nødvendig og stresse.

Er fra 2-3 mnd ventetid på oppkjøringa.:) Hvis du har pengene klare, så er det greit og bestille oppkjøringa med en gang du har bestått teorien(Om du kan kjøre da:))

Tok lappen for 2 årsiden, og fra jeg bestod teorien, og bytta til en annen trafikkskole (De på den første var så grusomt treige, de ville først tjene en hau med penger før jeg fikk begynne på trinn 3:() 1 time hjemmeifra (gikk på skole der.) SÅ tok det under 2 mnd.

DA måtte jeg ha

1-test time, for å se hvor god jeg var

1- veiledningstime

glattkjøring

sikkerhetskurs på vei

Oppkjøring

2-3 måneder ventetid på oppkjøring? Det gjelder vel ikke overalt? Har hørt at det er en måneds ventetid her i Stavanger. Ihvertfall så måtte venninna mi bare vente ei måned.

Jeg har tatt teorien, men trenger nok litt mer trening bak rattet, altså mer enn en kjøretime. Har allerede hatt to. Kjørelæreren min sa at han ville bestille når han synes jeg er god nok, så regner med det blir i løpet av mai. Ifølge ham så ville alt gå veldig raskt så fort jeg er ferdig med trinn 3. Håper det stemmer det han sa om at han mente at jeg ville ha lappen i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siterer meg selv: Hvor lang tid det tar avhenger av hvor du bor :)

Ventetiden avhenger jo av hvor mange som skal kjøre opp i forhold til hvor mange sensorer de har.

I min hjemby er det og har vært lang ventetid på det meste når det gjelder oppkjøring og bil/mopedlappen. Men for meg så hjalp det å begynne 1 time unna, da hadde jeg lappen på under 2 mnd. Hvis jeg ikke hadde bytta så hadde det sikkert tatt minst 1/2 år ekstra.

Mange kjøreskoler er gribber, først skal de blakke deg, så kanskje man får lappen :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest fersk lærer

Jeg begynte 11. januar og har hatt bare 3 vanlige kjøretimer så langt. 1,5+2 ukers kø for en vanlig kjøretime hos min lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...