Gå til innhold

Band og pris


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Vi tenker vi skal ha et band til å spille under bryllupsfesten. Men hva er det vanlig å betale? Er et ungt (alder 17-20), uerfarent band når det gjelder å opptre, men veldig flinke å spille!

De skal spille coverlåter i ca en time.

Hva ville dere betalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

ville gitt de 3000 ca.

Vi betaler 7500 for musikk under mottakelsen, middagen og festen...

Så utifra mitt ståsted synes jeg 3000 er litt drøyt for en times spilling! 1500 kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvor mange er de? Du må ta med antallet mennesker i regnestykket. Jeg synes 3000 er en god pris.

7500 for mottagelse, middag og fest er rimelig, det er mye jobb, men de kommer jo også til å ta pauser så du får ikke non-stop musikk og da er det greit, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg ser nå at mange betaler mellom 1500 og 2500 for en solist i kirken, så da syns jeg at 3000 er en grei pris for et band (regner med det er ca 5 stykker) som skal spille i en time på kvelden. Det er tross alt mer ubeleielig å stille opp på kveldstid, de er flere personer og de må jo også bruke tid på å rigge utstyr opp og ned og sjekke lyd. De kommer til å bruke mye mer enn en time på jobben alt i alt, med å få alt ut av øvingslokalene, opp i bryllupslokalet , spille og så rydde alt og kjøre det på plass igjen.

Synes ikke 3000 er mye i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ein time kan ein spele kanskje 15 songar på rundt 4 min. Om ein reknar med at kvar song tek ein time å øve inn (medrekna individuell øving på førehand for kvar av musikarane) har vi 15 arbeidstimar. Bandet må også bruke tid på rigging både før og etter spelejobben. Om dei er 4 stykker som får 3000 kr til saman, får altså kvar musikar ca 45 kr i timen. Synest ikkje 3000 kr er lite, eg ville sjølv brukt 1000 kr for kvar person i bandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler kr 12000 for et band på 5 stk.De spiller da så lenge vi ønsker. I tillegg så betaler vi kr 3000 for solist i kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...