Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Den siste tiden har jeg vært ufattelig sliten, trøtt, hatt hodepine og vært demotivert, jeg klarer ikke konsenterere og... har hatt et veldig uvanlig sug etter salt, og da mener jeg veldig uvanlig. Jeg har begynt å knaske rent fingersalt, helt uten å tenke over det.. og jeg klarer ikke å slutte, kun når jeg blir helt sår i munnen. Jeg blir irritabel om jeg ikke får det og om jeg spiser noe i mellomtiden får jeg lyst på det etterpå.

Jeg har søkt litt på nettet, for jeg føler at det ikke stemmer helt at jeg skal ha et så innmari sug etter salt hele tiden. Det stod et sted at man kan ha lave jernverdier som kan gi utslag i saltsug.. Vet noen om dette er riktig? Eller kanskje noen har noen andre tips? Eneste gangen jeg pleier å få litt økt saltsug er når jeg er på sommerferie i utlandet (men da svetter jeg enormt mye i varmegrader opp fra 40+).

Endret av ninuska_
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker du nok vann? Væsketap gir trang for salt, slik du beskriver når du er i utlandet i varmen.

Om du føler deg slapp og uten krefter kan du ha jernmangel, har dog ikke hørt at dette gir utslag i salttrang. Det vil ikke skade å ta en jerntablett daglig i en liten periode for å utelukke dette. Eneste er at det kan være hardt for magen. Du kan og få i deg jern via kosthold. Leverpostei er bra kilde til jern(husk c vitaminer som forenkler jernopptaket i kroppen f.eks en paprikaskive på toppen eller appelsinjucie ved siden av) Andre symptomer på jernmangel er om du er svimmel når du reiser deg for fort, og også er blek på innsiden av det "nedre øyelokket."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...