Gå til innhold

Billigst mulig Kristiansand - Bergen tur retur?


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Samboeren min og jeg skal i konfirmasjon i Bergen, ikke nå til helgen men neste. Lønner det seg å kjøre? Noen som har tips til hvilke ruter som lønner seg, både tidsmessig og i pris? Må vel ta noen ferjer o.l? Skulle jo helst tatt fly, men med lite å rutte med tror jeg det blir uaktuelt.. Tog tar så uendelig lang tid, så er nok heller ikke noe alternativ.

Eventuelle tips og råd taes i mot med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel bare å kjøre over Haukeli det. Ferge blir det nok ja, kommer an på hvilken rute dere velger etter at Haukeli er passert. Den raskeste ruten etter Haukeli er vel å kjøre om Odda, videre til Kvandal og så mot Bergen. Eller så kan kjøre til Odda, for så å kjøre om Kvinnherad.

Ellers går det jo buss, men det blir jo en litt sånn humpete tur, da med tanke på masse folk og bussbytter.

Hva dette vil koste, vet jeg ikke, men regner med at forskjellen på bil og buss ikke er så stor.

Endret av Berentsens
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den ruten som er mest vanlig å bruke http://kart.gulesider.no/m/pg7op

Fant den ved å sette til og fra-punkt på gule siders kart og legge inn Røldal og Utne som viapunkt siden den første ruten gikk langs kysten og det da ville tatt lenger tid, og mange flere ferger. Her er det bare én ferge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toget til Stavanger, også vidare med enten Kystbussen eller Flaggruten.

Det blir ikkje uendeleg langt. Kystbussen går nesten kvar time, og tar 5-6 timar inkludert 2 ferjer. Kystbussen har studentrabatt.

Flaggruten tar litt kortare tid, men går bare nokre få gonger dagleg. Har også studentrabatt.

Du finn tider og priser på

http://kystbussen.no/

http://flaggruten.no/

Trur nok det vil vere billegast å reise kollektivt. Hugs at ferjene er ganske dyre, og at det kanskje også blir nokre bompengepasseringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Tusen takk for svar :)

Skal klikke meg litt inn på det forskjellige og kikke litt.. Vi er avhengige av å dra ganske sent på fredag, så må passe på at vi rekker evt ferjer o.l!

Har kjørt til Bergen fra andre deler av landet før, bare litt ferske på å kjøre herfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom dere kjører selv fra Kristiansand, via Røldal/Odda, til Utne, så er det ferge over til Kvanndal. Det koster ikke så mye. Bompenger skal det ikke være dersom dere velger å kjøre den veien. Fra Odda til Bergen tar det vel ca. 3 timer. Fergeturen tar 20 min, kanskje noe mindre. For info om ferger og tider sjekk tide.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...