Gå til innhold

Vondt i brystet (hjertet?)

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sånn i dann og vann får jeg smerter i brystet - enten på venstre eller høyre side. Lokalisert rundt hjerte, noe som er et litt "skummelt" område, og jeg blir redd.... Jeg er bare 24 år, og har ingen kroniske sykdommer.

Var til undersøkelse hos legen for ca. 2 år siden, og da testet de hjerteslagene og hjertet (slike "spotter" som blir plassert på brystet, og er koblet til en maskin), og da fant de ingenting.

Nå har jeg bestilt time hos legen igjen, men får ikke tid før på fredag.

Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har jeg innimellom. Det aller fleste som har smerter i brystet og er unge/voksne er det helt ufarlig for. Det er som regel muskesmerter e.l.

Det var vel EKG du tok høres det ut som. Den vil vise med en gang om det er noe galt.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Jepp. Har hatt det i 2 år ca. Sånn innimellom. Alltid i venstre siden av brystkassa. Det kniper til, men kan kjennes ut som det enten kniper, stikker eller det knyter seg. Ikkje direkte vondt, men veldig ubehagelig. Har også sånn at når eg prøver å puste dypt inn kan det plutselig "hogge" til i brystet så eg må kutte tvert og puste ut igjen.

Var hos lege, han hørte på hjertet og eg tok ein EKG, men eg kan være litt glemsk, så når eg skulle inn for å høre resultatet (som var normalt) begynte vi snakke om noe annet og eg glemte heile greia. Men skal inn igjen snart, denne gangen med moren min så eg har "backup" og noen som kan stille spørsmål og så eg ikkje glemmer heile greia igjen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

PS: Stress er ofte en gjenganger, sannsynligvis tenker du nå det verste, tenker mer over det, bekymrer deg mer etc. Så da blir du enda mer stresset og vil merke det enda mer.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Ja, jeg er ganske stressa for tiden. Har eksamen rett rundt hjørnet, og bekymrer meg over at jeg ikke skal stå osv. Får prøve å slappe litt mer av, selv om det er lettere sagt enn gjort. :)

Trening kan jo hjelpe mtp. stress, men jeg er litt redd for at "anfallene" plutselig skal komme når jeg er midt i en treningsøkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...